Gå til innhold

Republikanske motkandidater til Obama, 2012? Hvem?

Anbefalte innlegg

Han playet moren til Obama som var en hippie, ser ikke noe galt i det.

Ikke du nei, men i et valg der i landet er det sikkert noen som vil kunne se noe galt i det. De siste valgene har jo ikke vært så rene akkurat og USA er jo mildt sagt et land for seg selv...

Dette er ingenting nytt, det sto i bokens hans. De som mener dette er galt ikke liker han allerede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker også han, har hørt han på The Daily Show og Real Time med Bill Maher og han sier mye bra, eneste problemet er situasjonen til USA og da mener jeg man må kunne øke skattene for å kunne betale gjeld, og ikke til økt forbruk.

Alternativet er, som Gary Johnson foreslår, å kutte 43 % av budsjettet i morgen.

Jeg var så heldig å få møte Gary Johnson etter at han holdt foredrag for en liberalistisk studentforening for noen måneder siden, og han er i aller høyeste grad en inspirerende person. Han er også en veldig upolitisk og sympatisk "mann i gaten". Hans største problem vil nok være å appellere til den kristenkonservative fløyen av GOP; jeg kan faktisk se for meg at han kan ha større appell i hovedvalget, der både uavhengige og demokrater kan tenkes å stemme på ham.

Lenke til kommentar

Akkurat det vet du like godt som meg at det er umulig, kan jo også sammenligne med Victor Norman som hadde lignende tanker i Normanutvalget men når han først kom til makten visste det seg å være vanskeligere enn sagt, samme gjelder det med Obamas lovnader om utrekking i Afghanistan osv.

Men uansett så tror jeg USA har godt av å øke skattetrykket til de rikeste noe hardere, men som tidligere sagt kun før å redusere gjelden.

Lenke til kommentar

Akkurat det vet du like godt som meg at det er umulig, kan jo også sammenligne med Victor Norman som hadde lignende tanker i Normanutvalget men når han først kom til makten visste det seg å være vanskeligere enn sagt, samme gjelder det med Obamas lovnader om utrekking i Afghanistan osv.

Men uansett så tror jeg USA har godt av å øke skattetrykket til de rikeste noe hardere, men som tidligere sagt kun før å redusere gjelden.

Hva boer gjoeres med den store gjelden i EU land som truer global oekonomiet? Hvem mener du boer lede tyskland og frankrike slik at EU ikke kollapsere?

Lenke til kommentar

Nå vil Trump ha Obamas vitnemål

Donald Trump klarte å presse Barack Obama til å legge frem fødselsattesten sin for å bevise at han er født i USA. Det holder ikke for Trump, som også vil ha presidentens vitnemål og pass.

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7611745

Lurer på hva det egentlig er han vil oppnå med dette. Om det er en smart strategi stiller jeg meg svært skeptisk til.

Lenke til kommentar

Han kommer ikke til å stille, dette er kun for oppmerksomhetens skyld pga programmet hans, Celebrity Apprentice. Siden Obama visste fødselsarket så må han ha noe annet å klage på for å holde oppmerksomheten oppe.

Jeg ser ikke på det som noe vits å bite på agnet til trollet her. Han skal jo avsløre om han stiller eller ei på sesongfinalen av programmet 22mai, så kan du glede deg til det.

Lenke til kommentar

Helt enig at økonomien kommer nok til å bli det viktigste men med hans "track record" tror jeg nok mange vil steile litt. Ja han er rik idag men han har vært på randen av konkurs flere ganger tidligere.

Men han vil ikke redusere utgiftene til militæret, ei vil han heller øke skattene, så hvor troverdig er han mtp på å redde økonomien.

Lenke til kommentar

Obama besøkte tornadoofre i Alabama:

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7613226

Håndtreringen hans av dette kan nok komme til å si mye. Bush ble jo fullstendig slaktet for håndrteringen sin av orkanen Katrina og enkelte hevder at det var det siste som skulle til at all kontakt mellom ham og den amerikanske befolkningen ble brutt.

Nå har Obama en tøff oppgave foran seg tror jeg. Dette skjer så nært gjenvalget at hvis han gjør feil her og bare blir kritisert for innsatsen kan det nok koste ham mye. Hvis han på den andre siden viser handlekraft og for stor støtte for håndtreringen sin så kan det nok gi ham mange plusspoeng. Blir spennende å følge med på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...