Gå til innhold

Republikanske motkandidater til Obama, 2012? Hvem?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så i stedet for å argumentere mot meg så maler du meg som en "sosialdemokrat" og tror at det avvæpner meg? Jeg ER sosialdemokrat! Jeg er sosialist som bruker demokratiske metoder for å dytte landet mot venstre. Og det funker som faen! Vi har gjort dette landet til et PARADIS for 5 millioner mennesker, og det vises på meningsmålinger.

Javisst! Vi BADER i materiell velstand, og er så bortskjemte at mesteparten av oss gir oss blanke faen i politikk og ting som skjer rundt omkring i verden. Det aller viktigste for majoriteten av de under 25 år i Norge er å kunne søke respekt og anseelse gjennom morsomme Facebook-statuser og striper i håret. Ja, denne materielle velstanden er faktisk så fantastisk at vi aldri behøver å bry oss om NOENTING! Ah, som vi er i stand til å forherlige oss selv. Vi er så ekstremt mye bedre enn alle andre, vi som bor i dette ubetydelige lille nisselandet.

 

Og hvem vet? Om noen tiår er vi kanskje så feite og late, og har så store lønnsposer at vi kan hyre inn svensker til å tørke oss i ræva, så vi slipper å tenke på sånt når Hotel Cæsar går på TV.

Endret av Magnusjs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke noe spesielt imot ungdommen. Tvert imot, de få ungdommene som faktisk bryr seg i Norge i dag, er sannsynligvis på et langt høyere intellektuelt nivå en de forrige generasjonene. Det er derimot svært få av dem, fordi dette "paradiset" ditt bidrar til å skape feite, late, ignorante, selvgode sirkusklovner uten ansvarfølelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det handler ikke om å bli politikerspirer, da har du nok misforstått poenget. Det handler om at velferdssamfunnet sakte men sikkert drar oss så langt mot materialisme, og så langt bort fra idealisme at vi til slutt vil få en ren søppelgenerasjon, bestående av inkompetente, ansvarsløse idioter.

 

Og det handler ikke nødvendigvis om å ødelegge samfunnet, men derimot å utvikle oss som mennesker. I dag går folk bananas fordi bensinprisene er høye, eller fordi det ikke er smør i butikkhyllene. To gode eksempler på at vi nærmer oss en æra av komplett idioti, rett og slett fordi vi har blitt så bortskjemte, neddopede og late at vi ikke evner å tenke selv engang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

<p>

Du har mye å lære hvis du tror en forumpoll er det samme som en meningsmåling.

En forumpoll ER en meningsåling, selv om den selvfølgelig ikke kan hevdes å være representativ for Norges befolkning, men er nok mer representativ for den gruppen som befinner seg på forumet. (Yngre og bedre informerte).

 

Ellers så kan jo DU legge frem bevis på din påstand om at 99% av befolkningen er enige med deg?

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Enkelt: Det finnes ingen partier som ønsker å fjerne sosialdemokratiet på Stortinget.

 

Du kan godt argumentere mot at det ikke er 99% av nordmenn som stemmer på Stortingsvalg, men svaret på det er at de som er uenige med partiene på stortinget, og IKKE stemmer på alternative partier ikke er relevante, siden det er den eneste måten å endre samfunnet på.

Lenke til kommentar

Jeg ER sosialdemokrat! Jeg er sosialist som bruker demokratiske metoder for å dytte landet mot venstre. Og det funker som faen! Vi har gjort dette landet til et PARADIS for 5 millioner mennesker, og det vises på meningsmålinger.

 

Eh, nei: https://www.diskusjo...owtopic=1428437

 

Diskusjon.no er så utrolig lite representativt for resten av landet. Veldig skev overvekt av høyreradikale her inne.

Lenke til kommentar

Enkelt: Det finnes ingen partier som ønsker å fjerne sosialdemokratiet på Stortinget.

 

Du kan godt argumentere mot at det ikke er 99% av nordmenn som stemmer på Stortingsvalg, men svaret på det er at de som er uenige med partiene på stortinget, og IKKE stemmer på alternative partier ikke er relevante, siden det er den eneste måten å endre samfunnet på.

 

Stemmer vel ikke helt. Om holdningene i samfunnet endres vil partiene på stortinget endre sine standpunkter for å prøve å beholde makten.

 

Se bare hvor langt AP har flyttet seg til høyre de siste tiårene (idag ligger de til høyre for der Høyre lå før).

 

MAO det som er viktig er ikke parti-ideologien ettersom disse vil endres etter "behov", men hva folk tror på. Hva folk anser som rett og galt.

 

Karl Marx og Keynes endret hva folk trodde, ikke de politikerne som justerte seg til flertallets mening og som ingen lenger husker.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Diskusjon.no er så utrolig lite representativt for resten av landet. Veldig skev overvekt av høyreradikale her inne.

 

Jeg har ingen tvil om at diskusjon.no ikke er representativ for norges befolkning, ei heller anser jeg at Stortinget er representativt for Norges befolkning.

 

Diskusjon.no er vel relativt få som støtter opp om status quo, trolig mange yngre (derved kanskje en pekepinn på hva som fremtiden vil bringe), flere liberale, men også som du påpeker endel med fremtredende nasjonalistisk holdning (om det var dette du mente med høyreradikale, ett noe diffust begrep).

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Så i stedet for å argumentere mot meg så maler du meg som en "sosialdemokrat" og tror at det avvæpner meg? Jeg ER sosialdemokrat! Jeg er sosialist som bruker demokratiske metoder for å dytte landet mot venstre. Og det funker som faen! Vi har gjort dette landet til et PARADIS for 5 millioner mennesker, og det vises på meningsmålinger.

 

Det var ett av ordene jeg brukte, ja, i svaret til kommentaren hvor du uttrykte stor tilfredshet over å være i posisjon til å få bestemme over Skatteflyktnings liv. Jeg kan riktig nok ikke huske at innlegget mitt sluttet ved det ene ordet, for såvidt jeg kan erindre stilte jeg også et par spørsmål til noen av utsagnene du kom med.

 

Hvorvidt dere har gjort landet til et paradis kan diskuteres. Jeg er ikke like sikker på om de tusener av mennesker som hvert år blir lemlestet eller drept som følge av sommel og feilbehandling ved offentlige sykehus vil være like ivrige etter å ta i bruk ordet paradis; eller korridorpasientene, og eldre som sover på bøttekott og toaletter; eller alle de unge som sviktes av den offentlige skolen og barnevernet; eller de som står i helsekøer, sykehjemskøer, barnehagekøer, NAV-køer; eller de som opplever at overfalls-, voldtekts-, og tyverianmeldelsen deres blir henlagt fordi politiet ikke har ressurser til å gjøre jobben sin, eller ser gjerningsmannen slippe fri like etter grunnet hinsides naive strafferammer for reell kriminalitet. Vel og merke er det ikke forferdelig å bo i Norge i dag, men et paradis er det på langt nær. Blir spennende å se hvordan velferdsstaten skal takle utfordringer som eldrebølgen og minkende oljeressurser i fremtiden. Jeg vil helst hoppe av lasset innen den tid.

 

Du må som sagt gjerne prøve å vri landet i motsatt retning, men når du viser folk Norge og spør om de vil bo her eller Somalia, så er det nok et enkelt svar.

 

Nå er jeg liberalist, og ikke anarkist, så ser ikke hvilken relevans Somalia har til diskusjonen. Men naturligvis, om du skal vise til et så miserabelt alternativ så er det ingen overraskelse om en vil ramle ned på Norge. Om du spør barn i Somalia om de ønsker å være barnesoldater for deg, og at eneste alternativ er å se på foreldrene sine bli likvidert med machete, så får du mest sannsynlig et enkelt svar av dem også. Det er ikke dermed sagt at det første alternativet behøver være ønskelig eller bra.

 

Jeg har heller ingen interesse av å tvinge hele landet i min retning, jeg er kun interessert i å være fri selv. Om du ønsker å delta i en sosialistisk velferdsordning hvor dere betaler etter evne og gir etter behov, så har jeg absolutt ingen innvendinger til det, gitt at jeg kan velge selv om jeg ønsker å delta eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så ditt synspunkt er at folk KOMMER TIL å bli anarkister om 30-40 år, hvis samfunnet forandrer seg til det verre.

At anarkiet (fascismen, Kommunsimen, etc) er verre (eller bedre) enn sosialdemokratiet er nettopp hele spørsmålet.Jeg hevder ikke at dette er uungåelig, eller sannsynlig, men det er mulig.Det som vil drive samfunnet i den (eller i en annen rettning) er ideer, ideologier og hvordan folks syn på rett og galt endres over tid. Klart at det er vanskelig at slike endringer skjer all den tid som barn blir indoktrinert i Statlige skoler til å tro at Status Quo er det beste.
Ja, jeg kan jo ikke si at "nei, det kommer ikke til å skje", men historien viser nøyaktig det motsatte: her i Norge har vi blitt veldig glade i sosialdemokratiet.

 

Betviles ikke at inndoktrinering har stort sett lykkes, men tilgang til informasjon har eksplodert siden 1990-årene og Staten har til en viss grad mistet kontrollen (selv om inndoktrineringen i skolen fortsetter).

Lenke til kommentar

Men du KAN ikke velge selv, og grunnen er enkel: http://en.wikipedia.org/wiki/Veil_of_ignorance

Når du allerede har vokst opp og ser på situasjonen din ift. mange andre, er det for sent å trekke seg tilbake. Da har du allerede fått fra samfunnet, og hvis du nekter å betale tilbake blir det regelrett svindel!

 

Så ditt synspunkt er at folk KOMMER TIL å bli anarkister om 30-40 år, hvis samfunnet forandrer seg til det verre.

At anarkiet (fascismen, Kommunsimen, etc) er verre (eller bedre) enn sosialdemokratiet er nettopp hele spørsmålet.Jeg hevder ikke at dette er uungåelig, eller sannsynlig, men det er mulig.Det som vil drive samfunnet i den (eller i en annen rettning) er ideer, ideologier og hvordan folks syn på rett og galt endres over tid. Klart at det er vanskelig at slike endringer skjer all den tid som barn blir indoktrinert i Statlige skoler til å tro at Status Quo er det beste.
Ja, jeg kan jo ikke si at "nei, det kommer ikke til å skje", men historien viser nøyaktig det motsatte: her i Norge har vi blitt veldig glade i sosialdemokratiet.

 

Betviles ikke at inndoktrinering har stort sett lykkes, men tilgang til informasjon har eksplodert siden 1990-årene og Staten har til en viss grad mistet kontrollen (selv om inndoktrineringen i skolen fortsetter).

 

Inndoktrinering...

Lenke til kommentar

Så ditt synspunkt er at folk KOMMER TIL å bli anarkister om 30-40 år, hvis samfunnet forandrer seg til det verre. Ja, jeg kan jo ikke si at "nei, det kommer ikke til å skje", men historien viser nøyaktig det motsatte: her i Norge har vi blitt veldig glade i sosialdemokratiet.

Hvor kommer det egentlig frem at han mener folk kommer til å bli anarkister om 30-40 år? Det er veldig mange ideologier som kommer mer frem til syne her inne enn i offentligheten, og anarkismen er én av dem. Problemet er jo at offentligheten ofte kveler disse debattantene, fordi sosialdemokratene har vært fryktelig opptatte av å avfeie alle radikale former som tull og tøys. Jeg kan faktisk ikke komme på en ideologi som er representert av flere intolerante mennesker enn sosialdemokratiet, om vi muligens ser bort fra retninger innenfor det man gjerne omtaler som fascisme.

 

Edit: Bare for å ha det på det tørre - Somalia er ikke et anarki.

Endret av Magnusjs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...