Gå til innhold

Republikanske motkandidater til Obama, 2012? Hvem?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke hun vil. Og det skjønner jeg jævlig godt, etter det helvete Obama har vært gjennom.

Rice er ikke populær blant republikaner ellet moderate og er en Insider teknokrat, ikke en

populist outsider. Palin ville ha en mye bedre sjanse enn Rice.

De eneste som kunne utfordre romney er jeb Bush. Og chris christie.

Lenke til kommentar

Jeg må trekke tilbake påstanden min om at Obama vil knuse Romney. Det er mye som tyder på at Supreme Court vil dømme mot Obamas helsereform. Denne saken vil trolig være ferdig i Juli. Dette er perfekt timing for Romney. Romney vil få en god unnskyldning for Romneycare, han kan lettere argumentere mot flip flopping. Det gir han gode muligheter til å argumentere mot Obamas helsereform.

Obama vil ha problemer med å forsvare den, fordi den har blitt dømt grunnlovstridig. Han kan heller ikke argumentere for et europerisk system, fordi det vil skremme bort moderate velgere. Dette vil Romney tjene på. Jeg tror forsatt han taper, fordi Romney er stiv og rik, og Republikanerene har mistet minoritetene. Men nå tror jeg Romney vil klare å utfordre Obama.

Jeg må også spørre. Er Demokratene rene idioter? Hvorfor tenkte de ikke på om loven var grunnlovstridig, før de begynte kjempeprosjektet. De vil miste utrolig mye troverdighet på grunn av denne saken, og vil få problemer med å gjennomføre en helsereform igjen. Noe jeg synes er bra. Dette er noe statene bør fikse. Ønsker du offentlig helsevesen? Stem for det i din egen stat.

Er det ikke ganske liten sjanse for at høyesterett erklærer den grunnlovsstridig da? Mener å ha lest at 85% av jussekspertene som ble intervjuet av en eller annen avis mente Obama ville vinne den saken, og i så fall er vel det mest sannsynlige at Obama vinner enda en stor seier? Burde jo kunne brukes i valgkampen til hans fordel.

Må innrømme at jeg ikke har fulgt så nøye med på valgkampen, men ut i fra det jeg har sett, tror jeg nesten heller jeg ville hatt fire år til med Bush enn en av disse republikanske kandidatene om jeg var amerikaner.

Nei, Det er ganske høy sjanse for at de erklærer den grunnlovstridig. Du kan f.eks. se hva Intrade sier http://www.intrade.c...ntractId=745354

Eller du kan høre på Jon Stewart. http://www.thedailys...interview-pt--1

Om de skulle klare å vinne allikavel, så vil ikke det være en stor fordel. Det var forventet at Obama skulle vinne. Jeg trodde som deg at Demokratene hadde gjort hjemmeleksene sine, men tydligvis ikke. Det kommer til å bli problematisk for Demokratene.

Hvorfor stiller ikke f.eks Condoleeza Rice? En svart, moderat kvinne vil vel vært perfekt mot Obama?

Fordi hun vil ha ingen sjanse til å vinne nominasjonen? Jeg støtter forsatt Jon Huntsman. Uten tvil den beste kandidaten, men hadde ikke nok penger til å utfordre Mitt Romney.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

- Det er over, Mitt Romney blir presidentkandidat

Det sier stadig flere republikanske superdelegater.

Det er stadig større konsensus blant superdelegater til republikanernes landsmøte i august om at Mitt Romney blir kandidaten som stiller mot Barack Obama i høstens presidentvalg.

Selv republikanere som egentlig støtter en av de andre kandidatene, mener valget er avgjort, melder nyhetsbyrået AP.

Men tallene viser at Romney nå har en så solid ledelse blant alle delegatene så langt at det kan bli umulig å slå ham. Romney har 660 delgater foran Rick Santorums 281. Newth Gingrich har 135, mens Ron Paul ligger sist med 51.

- Den store diskusjonen nå er hvem Romney vil velge som visepresidentkandidat, sier Hilde Restad.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/usavalg/--Det-er-over_-Mitt-Romney-blir-presidentkandidat-6800565.html

Gledelig nyhet! Nå spørs det bare hvor sterkt Obama blir stående.

Lenke til kommentar

Gingrich tror Romney vinner

Newt Gingrich vedgår at Mitt Romney mest sannsynlig vinner kampen om å bli Republikanernes presidentkandidat.

Gingrich sier videre at han vil støtte Romney dersom Republikanernes landsmøte utnevner Romney til presidentkandidat. – Da vil jeg gjøre alt jeg kan i høst for å hjelpe ham slå Obama, sier Gingrich. USAs president Barack Obama stiller til gjenvalg i presidentvalget i høst.

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.8065677

Også en god nyhet. Dog tror jeg Romney må vente noen uker på et kjempeoppsving i populariteten om han blir kandidaten. Man så jo godt det da Obama vant over Hillary Clinton. Velgerne måtte komme seg over skuffelsen før de alle erklærte støtte til Obama.

Lenke til kommentar

Først og fremst at han ikke er villig til å kutte i forsvarsbudsjettet og redusere USAs militære slagkraft slik Obama ønsker. I disse tider med sabelrasling fra både Kina og Russland samt militære kutt i hauevis av europeiske land og vansker i NATO er det viktigere enn noen gang at Vesten forblir sterkest!

Lenke til kommentar

USA må ordne opp i sine interne problemer ja, men de kan kutte i annet enn militæret. Det værste vil være å redusere slagmakten samtidig som Kina og Russland ruster opp.

Ja for det har jo lønnt seg tidligere i historien.. (kalde krigen)

Lenke til kommentar

Banen klar for Romney

Alt ligger nå til rette for en monumental kamp mellom president Barack Obama og Mitt Romney.

Rick Santorums sorti fra den republikanske nominasjonen er startskuddet for den egentlige valgkampen i USA, mener eksperter. Disse mener at det nå godt skal gjøres at ikke Mitt Romney går seirende ut av Republikanernes nominasjonsprosess.

- Romney kan nå konsentrere seg om å forene Republikanerne og komme i gang med valgkampen mot Obama, fastslår Alan Abramowitz, professor i statsvitenskap ved Emory University.

Ifølge meningsmålingene er det Obama som ligger best an til å vinne presidentvalget.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Banen-klar-for-Romney-6802438.html

Dette blir et spennende valg. At Obama ligger øverst på meningsmålingene nå er en ting. Den slags kan fort snu og Obama har jo hatt lite støtte i befolkningen flere ganger. Blir spennende å se hvor mye støtte Romney klarer å få.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...