Gå til innhold

Ny harddisk, hvordan legge inn windows?

Anbefalte innlegg

Jeg har en hp pc som jeg har kjøpt ny harddisk på, fordi den forrige ble ødelagt. Når jeg startet opp pc'n med ny harddisk får jeg beskjed om å sette inn boot disk, regner med at dette her noe med å legge inn windows å gjøre? :p men uannsett hva gjør jeg? Jeg har ingen windows cd, og trenger å legge inn en form for windows på pc'n. Har en mini pc, og har lest om at man kan flytte over med usb. ? Værsåsnill, hjelp meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler ingen, og særlig ikke en som er på trådstarts pc nivå, om å laste ned Windows fra nett. Du er jo nesten garantert å få en plate med ondsinnet kode på.

Hadde vi snakket en "hardcore" pc person, så ville han kanskje ha visst hva å kikke etter, men ut i fra posten til trådstarter, er ikke trådstarter på dette nivået.

Er disken helt ødelagt, og det er en nett pc, så skal du jo få lagt inn Windows på nytt når pcen sendes til reparasjon. Om du ikke sender den inn, men bytter disk selv, ja da har du en utfordring. Da må du enten få produsenten til å sende deg det du trenger (koster nok en del), eller så må du låne en plate fra noen (vet jo ikke om du har XP eller Windows 7) og så få lagt den over på en USB stick, og så installere derfra. Du har noen timer med arbeid foran deg for å si det slik, men du kommer til å lære litt da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...