Gå til innhold

argh....nå blir jeg sur....les dette vær så snill


Anbefalte innlegg

har du kabinett vifter???

det er viktig at cpu kjøleren ikke bruker den samme lufta i kabinettet hele tiden noe som da kan føre til at cpu-en blir varm og pc-en skrur seg av.

 

ikke etter 5 minutter.. Tar en god stund før lufta i kabinettet varmes opp til å kunne få cpu på over 50 grader idle..

 

jeg er skråsikker på at du mest sannsynlig har montert kjøleren feil, har du på goop? Dessuten er det ikke cpu'en som gjør at pc'en uler og skrur seg av..

 

ikke etter 5 min nei

men hvis han har på pc-en i 5 rebooter har pc-en på i 5 min osv osv vil det bli ganske varmt for prossesoren.

han sa jo at han hadde nesten fått bestilt ny prossor vifte på internett før maskinen skrudde seg av.

Da har nokk maskinen stått på i mere en 5 min.

så det hadde vert en sansynlighet at han ikke hadde hatt kabinett vifter hvis han ikke hadde sagt at han hadde det da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Abit har faktsisk rimelig stor feilprosent.. hadde jaffal.

 

har hatt 2 abit, ett defekt

har hatt 3 asus ingen defekt...

 

At du har hatt ett defekt Abit-kort er OVERHODET IKKE et godt grunnlag til å bedømme feilprosenten du. Ikke påstå dette forran en statistikkmann ... da får du nok høre det :lol::lol:

 

 

Hadde det ikke vært fint om folk tenkte igjennom ting før de skrev det?

Lenke til kommentar
Har god erfaring med abit selv. Har en kompis som alltid har problemer med abit hk, vet ikke om problemet er hos han eller abit ;) Hk fra alle produsenter kan komme med feil. Det er noe som skjer. Finn ut hva det er feil på og få nytt på garanti.

 

Kunne ikke sagt det bedre :smile:

Lenke til kommentar

For å skyte Abit på ett annet ømt punkt, de har aldri hadd no særlig bra score på hovedkort sammenligninger.

 

JEG ville heller bytta hovedkort en RAM...så flere bra merker nevnt tidligere i tråden, men som sagt det var hva jeg ville ha gjort.

Lenke til kommentar
Abit, å fyttirakkeren!! Det er ett reint helv*te. Stor feilprosent! Kjøp asus, epox, gigabyte eller msi, det skal funke bra! Siden det piper er det enten ram, eller så er det ett eller annet med cpu. Når den slår seg av er det et tegn på enten overoppheting, eller at du har for liten strømforsyning. Hvor mange watt er strømforsyningen din på? (Har du husket å koble til atx 12V-kontakten?, hvis det er en slik på hovedkortet). Det som var galt med det første minnet ditt var at det var reg-ram, og det støtter ikke hovedkortet ditt. Hvis du har mulighet, så prøv igjen å bytt minne til noe annet (merke). (crucial/apacer/kingston/twinmos er kurrante merker). Asus-brenneren din er ikke akurat det beste, Plextor/LG/(sony) er greie brennere. Jeg anbefaler Plexstor Premium på det sterkeste...men den koster jo litt da... Ellers ser det meste bra ut! :smile:

Har du satt inn noe annet fra en annen maskin i din nye maskin? Noe gammel hardware kan også være årsaken til at pc'en din går ustabilt.

 

Er du så sikker på det. Ville ikke kommet med en sånn tekst uten bevis!!

Lenke til kommentar

Er det ikke et veldig bra startsted å prøve å finne ut hva pipinga til hovedkortet betyr? Burde stå noe om pipesignaler enten i manualen til HK eller på produsentens sider el.l..

 

Kanskje til og med noen her vet hva ditt signal betyr, hvis du klarer å beskrive det på ett sett?

 

Jeg regner også med at du har prøvd stripping ned til bare nødvendige komponenter, og legge til ett nytt komponent til det klikker. Reinstallering av windows?

Lenke til kommentar
Er det ikke et veldig bra startsted å prøve å finne ut hva pipinga til hovedkortet betyr? Burde stå noe om pipesignaler enten i manualen til HK eller på produsentens sider el.l..

 

Kanskje til og med noen her vet hva ditt signal betyr, hvis du klarer å beskrive det på ett sett?

 

Jeg regner også med at du har prøvd stripping ned til bare nødvendige komponenter, og legge til ett nytt komponent til det klikker. Reinstallering av windows?

 

har ikke peiling på den pipinga...har sett i manualen men sto igen ting der

det høres ut som en syk politibil på en måte..først en høy tone så en litt lavere.

skal prøve med en ny kjøler

Lenke til kommentar

ohyeah' date=' abit HERJER! De eneste som kan måle seg med dem på nforce 2-siden er kun asus a8n8x gd.. MSI, EpOX, Gigabyte, Soltek og andre jallakort blir banka ned i støvlene!

 

ha en fin sommer folkens!

--alexio[/quote']

 

Tror da ikke jeg har sett noe sted at Epox 8rda3+ har fått så alt for dårlig? Heller omvendt? Har hatt ett abit kort og to epox kort opp gjennom tiden, og jeg kommer til å holde meg til epox vidre. Nå har jeg forøvrig 4pca3+ (pentium 4 ja)..

Lenke til kommentar

Min CPU ligger på en ca 67-70! grader( :evil: ) men den slår seg aldri av og fungerer bra nok, hmm lurer på hva jeg skal gjøre, har lest at artic silver 3 skal vere bra så jeg ville godt for den! tror jeg gjør det selv etterhvert...

Lenke til kommentar

kan ikke dy meg.

 

 

men dårlig tema felt bruk, forandre på det da hehe

 

 

men minne eller cpu er nok feil eller ikke bra nok satt på plass.

ergo få noen som kan data til å se over :) huff nå er jeg frekk nå.

 

håper det hjelper

Lenke til kommentar
Asus-brenneren din er ikke akurat det beste, Plextor/LG/(sony) er greie brennere. Jeg anbefaler Plexstor Premium på det sterkeste...men den koster jo litt da...

 

Javel, hvem sier det? Jeg har samme brenner og har ikke hatt noe problemer med den og er faktisk veldig fornøyd med den.

Lenke til kommentar
har du kabinett vifter???

det er viktig at cpu kjøleren ikke bruker den samme lufta i kabinettet hele tiden noe som da kan føre til at cpu-en blir varm og pc-en skrur seg av.

 

ikke etter 5 minutter.. Tar en god stund før lufta i kabinettet varmes opp til å kunne få cpu på over 50 grader idle..

 

jeg er skråsikker på at du mest sannsynlig har montert kjøleren feil, har du på goop? Dessuten er det ikke cpu'en som gjør at pc'en uler og skrur seg av..

 

 

Det er feil. Det ER CPU som får maskinen til å ule og skru seg av!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Abit, å fyttirakkeren!! Det er ett reint helv*te. Stor feilprosent! +++

 

des, OUT!

 

ohyeah, abit HERJER! De eneste som kan måle seg med dem på nforce 2-siden er kun asus a8n8x gd.. MSI, EpOX, Gigabyte, Soltek og andre jallakort blir banka ned i støvlene! :grumpy::grumpy::evil::evil: måtte bare!

 

ha en fin sommer folkens!

--alexio

 

Har testet ASUS...på 266 MHz FSB var den treg, på 466 MHz FSB var den rask. Byttet til ABIT IC7 da var det mye RASKERE...Muligens stor feilprosent. Har hatt 3x ABIT, og sjelden problem med de, Thomas :-) har ABIT NV7-s og MANGE andra har akkurat den og sjekk deres erfaringer om den få har problemer, flest har overklokket MYE og 100% stabilt.

Lenke til kommentar

ABIT, en av verdens ledende hovedkort produsenter, en produsent som hittil i år har dekt 71% av beregnet total omsetningen for 2003 selger selvfølgelig bare drit...

 

Hvordan kan du si noe så lamt? :roll:

 

Hvor har du det tallet i fra?

 

Er ganske sikker på at det er ASUS og MSI som ruler markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...