Gå til innhold

argh....nå blir jeg sur....les dette vær så snill

Anbefalte innlegg

kjøpte pc deler fra komplett.no før ca 1 1/2 måned siden...her er det jeg bestillte:

1 Stk 114488 AMD Athlon XP2600+ 2.083 GHz 333 MHz bus

Socket A (Thoroughbred) prosessor (1)

Levert: 1 Stk 2003-05-11 1122 ekskl. mva., 1391 inkl. mva.

1 Stk 116741 Abit NF7 V1.2 Hovedkort for Socket A DDR

nForce2-SPP/MCP, ATX, USB2.0, LAN, 8x (2)

Levert: 1 Stk 2003-05-11 696 ekskl. mva., 863 inkl. mva.

1 Stk 100727 Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920

Floppydisk Intern (4)

Levert: 1 Stk 2003-05-11 110 ekskl. mva., 136 inkl. mva.

1 Stk 115425 Maxtor IDE ATA-133 80GB 7200RPM 8MB

DiamondMax Plus 9, 8 MB cache (5)

Levert: 1 Stk 2003-05-11 804 ekskl. mva., 997 inkl. mva.

1 Stk 113710 Asus CD-brenner IDE 52x/24x/52x

CRW-5224A, Intern Retail (FlextraLink) (6)

Levert: 1 Stk 2003-05-11 422 ekskl. mva., 523 inkl. mva.

1 Stk 113839 Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sølv

Kabinett m/360W DX-01SL-D-U m/USB/FW (7)

Levert: 1 Stk 2003-05-11 804 ekskl. mva., 997 inkl. mva.

1 Stk 115187 Corsair PC2100 DDR-DIMM 512MB ECC REG

64Meg x 4, CAS 2.5, "Low Profile" (8)

Levert: 1 Stk 2003-05-11 862 ekskl. mva., 1069 inkl. mva.

1 Stk 116613 LG 19" CRT 901B TCO-99

Skjerm (9)

Levert: 1 Stk 2003-05-11 1464 ekskl. mva., 1815 inkl. mva.

1 Stk 112845 Logitech Internet Navigator Keyboard SE

(Norsk Versjon), PS/2 og USB, Retail (10)

Levert: 1 Stk 2003-05-11 290 ekskl. mva., 360 inkl. mva.

1 Stk 117240 Asus V9520 GeForce FX 5200 128MB DDR

AGP, Tv-Out/DVI-I, Retail. (11)

Levert: 1 Stk 2003-05-11 865 ekskl. mva., 1073 inkl. mva.

1 Stk 115236 Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA

CP5-6J31C, Copper Base AMD XP2800+ (1)

Levert: 1 Stk 2003-05-08 92 ekskl. mva., 114 inkl. mva

Gledet meg til å sette sammen pcen og det jorde jeg....slår den på men ingen ting skjer...jeg sender det tilbake og finner ut at rammen ikke støttet systemet...får ny ram :

1 Stk 114948 Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB PC2700

32Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz, 6ns (3)

Levert: 1 Stk 2003-05-30 0 ekskl. mva., 0 inkl. mva.

lit senere klikke3t brenneren men den får jeg tilbake i dag

så begynner problemene etter jeg har hatt på pcen en stund slår den seg plustelig av og piper som en politibil...det samme skjer gang på gang av jeg så at tempen lå rundt 60 så jeg tenkte at den ble for varm...skulle akkurat til å bestille en aero7+ cpu vifte...men så slo den seg av...og da så jeg at tempen ikke var høyere enn 56c....og da lurer jeg på om det kan være noe annet som er problemet.

takk for at du tok deg tid til å se på problemet mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Abit, å fyttirakkeren!! Det er ett reint helv*te. Stor feilprosent! Kjøp asus, epox, gigabyte eller msi, det skal funke bra! Siden det piper er det enten ram, eller så er det ett eller annet med cpu. Når den slår seg av er det et tegn på enten overoppheting, eller at du har for liten strømforsyning. Hvor mange watt er strømforsyningen din på? (Har du husket å koble til atx 12V-kontakten?, hvis det er en slik på hovedkortet). Det som var galt med det første minnet ditt var at det var reg-ram, og det støtter ikke hovedkortet ditt. Hvis du har mulighet, så prøv igjen å bytt minne til noe annet (merke). (crucial/apacer/kingston/twinmos er kurrante merker). Asus-brenneren din er ikke akurat det beste, Plextor/LG/(sony) er greie brennere. Jeg anbefaler Plexstor Premium på det sterkeste...men den koster jo litt da... Ellers ser det meste bra ut! :smile:

Har du satt inn noe annet fra en annen maskin i din nye maskin? Noe gammel hardware kan også være årsaken til at pc'en din går ustabilt.

Lenke til kommentar
Abit, å fyttirakkeren!! Det er ett reint helv*te. Stor feilprosent! Kjøp asus, epox, gigabyte eller msi, det skal funke bra! Siden det piper er det enten ram, eller så er det ett eller annet med cpu. Når den slår seg av er det et tegn på enten overoppheting, eller at du har for liten strømforsyning. Hvor mange watt er strømforsyningen din på? (Har du husket å koble til atx 12V-kontakten?, hvis det er en slik på hovedkortet). Det som var galt med det første minnet ditt var at det var reg-ram, og det støtter ikke hovedkortet ditt. Hvis du har mulighet, så prøv igjen å bytt minne til noe annet (merke). (crucial/apacer/kingston/twinmos er kurrante merker). Asus-brenneren din er ikke akurat det beste, Plextor/LG/(sony) er greie brennere. Jeg anbefaler Plexstor Premium på det sterkeste...men den koster jo litt da... Ellers ser det meste bra ut! :smile:  

Har du satt inn noe annet fra en annen maskin i din nye maskin? Noe gammel hardware kan også være årsaken til at pc'en din går ustabilt.

skal prøve en annen type minnne

Lenke til kommentar
Abit, å fyttirakkeren!! Det er ett reint helv*te. Stor feilprosent! +++

ABIT, en av verdens ledende hovedkort produsenter, en produsent som hittil i år har dekt 71% av beregnet total omsetningen for 2003 selger selvfølgelig bare drit...

Hvordan kan du si noe så lamt? :roll:

des, OUT!

Lenke til kommentar

hmmm først jeg har hørt som sier dette.. abit lager i alle fall meget gode Nforce2 hk ..

Lenke til kommentar

ABIT, en av verdens ledende hovedkort produsenter, en produsent som hittil i år har dekt 71% av beregnet total omsetningen for 2003 selger selvfølgelig bare drit...

des, OUT!

Så enig så enig!

Har bare vært gjennom 3 abit kort.

1 KT7A = Feilfritt

2 KG7RAID = Etter 11 månederes stabilt drift klikket det ene. Feilen var nok min.. (Byttet endel mellom cpu osv på dette hovedkortet.. så transistorer rundt cpu sokkel så en smule nasty ut etterhvert med slurvent montasje...) Men fikk nytt på garanti faktisk og et nytt driftsikkert år er godt uten noen form for problemer med stabilitet eller ytelse.

Abit er meget bra. Det er også Asus som jeg også har.

Men mitt neste skal være abit. Vil ha et HK med støtte for S-ATA. Og har mest erfaring fra Abit, derfor vil jeg fortsatt holde meg til de. :grumpy:

Lenke til kommentar
har du kabinett vifter???

det er viktig at cpu kjøleren ikke bruker den samme lufta i kabinettet hele tiden noe som da kan føre til at cpu-en blir varm og pc-en skrur seg av.

ikke etter 5 minutter.. Tar en god stund før lufta i kabinettet varmes opp til å kunne få cpu på over 50 grader idle..

jeg er skråsikker på at du mest sannsynlig har montert kjøleren feil, har du på goop? Dessuten er det ikke cpu'en som gjør at pc'en uler og skrur seg av..

Lenke til kommentar

des, OUT!

ohyeah, abit HERJER! De eneste som kan måle seg med dem på nforce 2-siden er kun asus a8n8x gd.. MSI, EpOX, Gigabyte, Soltek og andre jallakort blir banka ned i støvlene!

ha en fin sommer folkens!

--alexio

Lenke til kommentar

Hvor mange rpm går CPU vifta med? Er den temperaturstyrt?

Tidlige BIOS på hk ditt hadde problemer med å måle rpm (viste 0) på CPU vifter som gikk med lav rpm (<2000) som f.eks. noen temperaturstyrte vifter kan gjøre dersom kabinettet er godt kjølt og CPU er idle.

Dette kombinert med at BIOS kanskje er satt til å slå av PC dersom CPU vifte feiler, dvs. rpm=0, kan være en mulig årsak...?

Prøv å oppdater med nyeste BIOS. Den skal fikse probl. med å ikke måle lave vifte rpm riktig.

Lenke til kommentar
Er antakeligvis cpuen som blir for varm, siden alarmen på hovedkortet aktiveres, det er sån protection mot at cpuen skal svi seg.

ja men syns der var rart at den skulle det på 56c og mens jeg bare var i windows...

Ja 56 Grader når du er i win er ALT for MYE , selv hadde jeg 55 grader i win med min gamle kjøler :(

IKKE bra , ja 56 grader i win betydde for meg nesten 70 grader i spill, noe som gjorde att ting begynte å "smelte". Jeg bytta tilslutt kjøler og kjøre nå på ca 50 grader i win og har ikke sett 60 tallet med full rulle i spill ;)

Så kjøp deg en ny kjøler som er bra , tenker det hjelper :)

PS: Husk kjølepaste , helst Artic Silver III :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...