Gå til innhold

Søker headset til gaming

Anbefalte innlegg

Regner med at det er noen her som har peiling på game headset. La denne først ut på Lyd og bilde-delen av forumet, men virket ikke som denne delen ble brukt noe særlig og jeg fikk ikke noe respons. Håper på å få svar her:

Bruker et oppsett som ble brukt i Lyd og Bilde-tråden.

Budsjett: 500-1500 kr

Størrelse: Klokker som dekker hele øret

Bruksområde: 70 % spill 30 % film

Tillegsinfo: Vil gjerne ha mic og utgang til hodetelefonene. Altså skal headsetet mitt bruker til spill og chat på PS3. Vil ha noe som er relativt nytt på markedet. Vil gjerne vite hvor jeg kan få kjøpt det også.

Endret av CODBlackOps
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=480188&title=SteelSeries%20Siberia%20V2%20Black%20USB&

Strålende til spill på PC. Har ikke prøvd det noe særlig til film, men jeg regner med at juksesurrounden kommer godt med der også. Litt usikker på hvordan det er med PS3, jeg har ikke PS3 selv. Man kan koble til headsettet rett i L/R-audioutganger også, men jeg vet ikke hvor godt det fungerer kontra å gå gjennom USB-lydkortet slik man gjør på PC.

Lenke til kommentar

Headsettet som jeg bruker nå. Funker veldig bra til både gaming og film. Er usikker på det du sier om PS3 siden jeg ikke har noe kunnskap om akkurat den konsollen. Hvis USB funker så kan du få fatal1ty headset med det og.

Zealuu sitt headset er også veldig bra, men jeg liker ikke du altfor runde øreklokkene. Fatal1ty sitt har en mer oval form som passer øra mine bedre.

http://www.fatal1ty.com/headset/fatal1ty-gaming-headset

Lenke til kommentar

Steelseres 5H v2 med lydkort er absolutt å anbefale til spill som BF og CS pga du hører ALT som skjer.

Men til film og musikk fungerer det helt greit.

Er ikke helt enig der. Det funger ok, men etterhvert kommer lyden til å begynne å sprake på litt høyere volum samt når du stiller volumet på volumhjulet. Du hører det meste i spill, og det er veldig lett så du merker nesten ikke at du har det på deg, men lyden er tynn og kvaliteten er ikke den beste.

Lenke til kommentar

Sennheiser 360 uten tvil det beste valget i den prisklassen for øyeblikket. Dem andre er ikke en gang i nærheten.

http://www.hardwareheaven.com/reviews/968/pg1/sennheiser-pc-360-g4me-headset-review-introduction.html

Veldig høy kvalitet på lyden, og ufattelig behagelig å har på lenge. Eneste er at det blir litt varmt. Det er i hvertfall et skikkelig lukket headset. Mener at ledningen er dekket i et slags kevlar stoff. Jeg har i hvertfall kjørt over ledningen ganske mange ganger med kontorstolen min, uten å ødlegge den.

En liten "ulempe" er det da. Har du dårlig lydkort, eller hører på lyd av lav kvalitet vil du merke det med en gang med dette headsettet. Så er lydkort bedre en realtek/intel HD audio er anbefalt.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Sennheiser 360 uten tvil det beste valget i den prisklassen for øyeblikket. Dem andre er ikke en gang i nærheten.

http://www.hardwareh...troduction.html

Veldig høy kvalitet på lyden, og ufattelig behagelig å har på lenge. Eneste er at det blir litt varmt. Det er i hvertfall et skikkelig lukket headset. Mener at ledningen er dekket i et slags kevlar stoff. Jeg har i hvertfall kjørt over ledningen ganske mange ganger med kontorstolen min, uten å ødlegge den.

Er nok ikke kevlar. I beste fall er det en slags sleeving, men ut ifra bildene i linken du gir er det bare gummi utenpå ledningen.

Lenke til kommentar

http://www.hardwareh...troduction.html

Er nok ikke kevlar. I beste fall er det en slags sleeving, men ut ifra bildene i linken du gir er det bare gummi utenpå ledningen.

Hmm føles nesten som gummi ja, er litt usikker nå. Fant ikke noe info atm men ser på flere review av 350 at dem sier at ledningen er:

Ledningen til PC 350 er tre meter lang og er kevlarbeskyttet for å hindre brudd på ledningen. Dette er et flott tiltak.

Source: http://www.catchgamer.no/?module=news&f=single&newsId=9388

Samma kan det være den tåler at jeg på 100kg kjører over den i hytt og pine med min kontorstol på hard parkett.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar!

Ekinorak virket overbevisende med Sennheiser-headsetet. Noen andre som har erfaringer med det?

Og hvor kan jeg få kjøpt det i Oslo? Evt beste mulighet type Elkjøp, Spaceworld.

EDIT: Kan bestille over nett, ifølge kelkoo er DEAL.NO sitt tilbud det billigste. Er det stor prisforskjell på å bestille det fra nett og å kjøpe i butikk?

Endret av CODBlackOps
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar!

Ekinorak virket overbevisende med Sennheiser-headsetet. Noen andre som har erfaringer med det?

Og hvor kan jeg få kjøpt det i Oslo? Evt beste mulighet type Elkjøp, Spaceworld.

Tror du gjør et godt valg med det.

Min mening om headsett jeg har brukt fast i spoiler.

Steelseries 5H (versjon 1 og 2)

Veldig godt headsett selv om kvaliteten ikke er den beste. Versjon 2 synes jeg er mere behagelig å ha på, men versjon 1 har bedre bass.

Til gaming 6/10

Til musikk og film 3/10

Logitech G35

Er veldig stramt når jeg har blitt vandt til Steelseries sitt headsett, men man blir vandt til det, og det ender opp med å bli veldig behagelig.

Lyden er midt på tre, men synes Steelseries gir bedre lyd når man skal høre fienden i spill. Bassen er veldig god, og de egner seg godt til musikk og film, men den såkalte surround lyden er ikke veldig bra. Den demper lyden, og får det til å høres ut som lyden kommer fra langt unna.

Til gaming 3/10

Til musikk og film 7/10

Lenke til kommentar

Hva er det nyeste headsetet til SteelSeries? Har lest endel artikler og tester, og det merket har kommet ganske bra ut av de jeg har lest i hvert fall. Noen som kan tilføye noe til det, eller argumentere hvorfor et evt annet merke er bedre? Bare minner om prisklassen jeg har satt. Grunnen til at jeg spør om dette er fordi jeg vil vite litt om hva som er på markedet, og ikke bare kjøpe det første og beste. Rett og slett, hvilke merker er det som er i toppen når det gjelder gaming headset, og hva kan dere si om de nyeste modellene?

Endret av CODBlackOps
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Regner med at det er noen her som har peiling på game headset. La denne først ut på Lyd og bilde-delen av forumet, men virket ikke som denne delen ble brukt noe særlig og jeg fikk ikke noe respons. Håper på å få svar her:

Bruker et oppsett som ble brukt i Lyd og Bilde-tråden.

Budsjett: 500-1500 kr

Størrelse: Klokker som dekker hele øret

Bruksområde: 70 % spill 30 % film

Tillegsinfo: Vil gjerne ha mic og utgang til hodetelefonene. Altså skal headsetet mitt bruker til spill og chat på PS3. Vil ha noe som er relativt nytt på markedet. Vil gjerne vite hvor jeg kan få kjøpt det også.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=446672

Fungerer suverent. Når det gjelder testing så holder det det jævla gnålet Greys Anatomy og Jakten på kjærligheten som dama hører så jeg kan spille i fred.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...