Gå til innhold

slanger og nipler


Anbefalte innlegg

Hej og tjena :)

 

Sitter å setter sammen min nye pc, og er på vannkjølingsstadiet.. Og det jeg sliter med er å finne/ skjønne hva som passer til hva. Jeg har tenkt å bestille tingene jeg ikke får i norge fra aquatuning.

Vet jeg har skal ha meg Slike altså denne typen, men jeg vet ikke om det er denne størrelsen jeg skal ha.. Jeg har tenkt å kjøpe 1/2 ID slanger av Denne typen Jeg skal også ha et par på 90 grader..

Så det jeg egentlig trenger hjelp til er å finne hva som passer til hva på aquatuning, eventuelt om noen kunne sette opp noe et annet sted.

Oppsettet mitt ellers er:

Swiftech MCP655

MIST Radiator Extreme 3x120

Swiftech Apogee XT

EK Water Blocks EK-Multioption RES X2 - 250 Advanced

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke tid til å sette opp for deg nå, men G1/4 er vel det man normalt bruker? jeg ser det er noen G3/8 rundt omkring, men vet ikke hva de passer til egentlig av utstyr for normale blokker, som feks det swiftech blokka mener jeg har G1/4.

 

G1/4 er hullet du skrur nippelen inn i, så hvis du kjøper G3/8 og hullet er G1/4 så passer ikke nippelen.

 

EDIT: anbefaler deg lese vannkjølings FAQ

Endret av opticus
Lenke til kommentar

Ja ja :p

 

Har sett på EK supreme HF, men ser ikke ut som at det er plass til kompressjons "tilkoblingene" jeg skal ha, men det passer til Apogee'en :)

 

Da er det bare å vente på at skjermkortblokka kommer inn på blir det denne handlelista:

Aquatuning

+

Swiftech MCP655

EK WB EK-Multioption RES X2 - 250 Adv

Apogee xt

-----

 

Holder det med en flaske kjølevæske? og noen som har noen anbefalinger på den fronten? Har feser one på systemet mitt nå, men kan ikke si jeg er imponert.. Noen som vet hvordan primochill er?

Endret av luckybattler
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du trenger en sånn backplate eller om det er mer for syns skyld?

fordel med nickel plated er at man slipper å ha kobber i direkte kontakt med vannet.

selv kjører jeg acetal+nickel, men det er mest for syns skyld :)

 

Batterivann + killcoil er jo også et alternativ forresten. Jeg selv har brukt mayhem dye tilsetning i batterivann tidligere, men har gått helt vekk fra farget vann foreløpig, siden det ga endel missfarging. Det kan godt være at det er min egen skyld, det er jeg usikker på siden jeg tror det ble litt rester av alu liggende i vannet mitt i forrige prosjekt.

Endret av opticus
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du trenger en sånn backplate eller om det er mer for syns skyld?

fordel med nickel plated er at man slipper å ha kobber i direkte kontakt med vannet.

 

For avstivning. Uten blir PCBet lett bøyd :)

 

Ikke helt riktig det du sier om nickel. Vannet vil jo være i kontakt med vannet uansett, fordi de fleste radiatorer er av kobber. Acetal er jo en type plast, så det reagerer ikke med noe.

 

Fordelen med nickel er at du kan blande metaller som du vil. Kobber+Aluminium er for eksempel ikke en god kombo. Omtrent alle blokker er i utgangspunktet av kobber, mens noen kles med et lag av nickel. :)

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...