enRAGEEE Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Hej og tjena Sitter å setter sammen min nye pc, og er på vannkjølingsstadiet.. Og det jeg sliter med er å finne/ skjønne hva som passer til hva. Jeg har tenkt å bestille tingene jeg ikke får i norge fra aquatuning. Vet jeg har skal ha meg Slike altså denne typen, men jeg vet ikke om det er denne størrelsen jeg skal ha.. Jeg har tenkt å kjøpe 1/2 ID slanger av Denne typen Jeg skal også ha et par på 90 grader.. Så det jeg egentlig trenger hjelp til er å finne hva som passer til hva på aquatuning, eventuelt om noen kunne sette opp noe et annet sted. Oppsettet mitt ellers er: Swiftech MCP655 MIST Radiator Extreme 3x120 Swiftech Apogee XT EK Water Blocks EK-Multioption RES X2 - 250 Advanced Lenke til kommentar
opticus Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) har ikke tid til å sette opp for deg nå, men G1/4 er vel det man normalt bruker? jeg ser det er noen G3/8 rundt omkring, men vet ikke hva de passer til egentlig av utstyr for normale blokker, som feks det swiftech blokka mener jeg har G1/4. G1/4 er hullet du skrur nippelen inn i, så hvis du kjøper G3/8 og hullet er G1/4 så passer ikke nippelen. EDIT: anbefaler deg lese vannkjølings FAQ Endret 16. november 2010 av opticus Lenke til kommentar
enRAGEEE Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Jeg skjønner det.. 1/4 er gjengene. Eller hvor stor åpningen er. Men det jeg lurer på hvilke kompressjons nipler fra aquatuning som passer til 1/2 slanger Lenke til kommentar
enRAGEEE Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 Buuump Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Skjønner godt at du blir forvirret. Aquatuning sin kategorisering av nipler er litt vrien. Disse er for 1/2": http://www.aquatuning.de/index.php/cat/c675_19-13mm.html Dersom du har litt gryn å rutte med, kan du jo se på disse: http://www.techbay.no/art-8.asp?id=63&iPageID=35 Men, 800kr for 10 stykk er litt i overkant - etter min mening. Lenke til kommentar
enRAGEEE Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 Okey, tusen takk. Skjønte ikke bæret på siden Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Nei. Det er litt loco at de bruke millimeter framfor tommer. Lett å bli forvirret da. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Du kan jo sjekke digital impuls sitt utvalg i vannkjøling... ville ikke ha satset på swiftech apogee XT siden denne er restriktiv. EK supreme HF er et bedre valg Lenke til kommentar
enRAGEEE Skrevet 25. november 2010 Forfatter Del Skrevet 25. november 2010 Du kan jo sjekke digital impuls sitt utvalg i vannkjøling... ville ikke ha satset på swiftech apogee XT siden denne er restriktiv. EK supreme HF er et bedre valg Hvorfor er den restriktiv? Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 fordi den er konstruert slik med mikrokanaler, tester har vist at flow ikke er best med apogee XT ? 1 Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Lurer på hvor mange som går inn på denne tråden og forventer noe annet enn PC-snakk ... 1 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Hehe, sant det. Prøver der det går ann å bruke 'tilkobling' eller andre alternativer til nippel.. Apogee er ei god blokk, så dersom du syns den er pen og tilfredstiller dine behov; go. Lenke til kommentar
enRAGEEE Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Ja ja Har sett på EK supreme HF, men ser ikke ut som at det er plass til kompressjons "tilkoblingene" jeg skal ha, men det passer til Apogee'en Da er det bare å vente på at skjermkortblokka kommer inn på blir det denne handlelista: Aquatuning + Swiftech MCP655 EK WB EK-Multioption RES X2 - 250 Adv Apogee xt ----- Holder det med en flaske kjølevæske? og noen som har noen anbefalinger på den fronten? Har feser one på systemet mitt nå, men kan ikke si jeg er imponert.. Noen som vet hvordan primochill er? Endret 30. november 2010 av luckybattler Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Batterivann og frostvæske det går i her Dette med kompressnipler på blokker er et lite problem. Passer ikke på Heatkiller. Pussig at det ikke passer på EK HF - funka gull på gode gamle Supreme Lenke til kommentar
enRAGEEE Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) Frostvæske ja.. Fungerer bra? Og lurer på en ting til. Tror det blir 580 GTX, så må ha blokk til det også, har tenkt på denne: EK Water Blocks EK-FC580 GTX - Acetal+Nickel, men må jeg ha en slik da? Og hva er best av Acetal, nickel eller acetal + nickel? Endret 1. desember 2010 av luckybattler Lenke til kommentar
opticus Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) Jeg vet ikke om du trenger en sånn backplate eller om det er mer for syns skyld? fordel med nickel plated er at man slipper å ha kobber i direkte kontakt med vannet. selv kjører jeg acetal+nickel, men det er mest for syns skyld Batterivann + killcoil er jo også et alternativ forresten. Jeg selv har brukt mayhem dye tilsetning i batterivann tidligere, men har gått helt vekk fra farget vann foreløpig, siden det ga endel missfarging. Det kan godt være at det er min egen skyld, det er jeg usikker på siden jeg tror det ble litt rester av alu liggende i vannet mitt i forrige prosjekt. Endret 1. desember 2010 av opticus Lenke til kommentar
enRAGEEE Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 fordel med nickel plated er at man slipper å ha kobber i direkte kontakt med vannet. Men det finnes jo med bare nickel? Eller er det bare nickel plated? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) Jeg vet ikke om du trenger en sånn backplate eller om det er mer for syns skyld? fordel med nickel plated er at man slipper å ha kobber i direkte kontakt med vannet. For avstivning. Uten blir PCBet lett bøyd Ikke helt riktig det du sier om nickel. Vannet vil jo være i kontakt med vannet uansett, fordi de fleste radiatorer er av kobber. Acetal er jo en type plast, så det reagerer ikke med noe. Fordelen med nickel er at du kan blande metaller som du vil. Kobber+Aluminium er for eksempel ikke en god kombo. Omtrent alle blokker er i utgangspunktet av kobber, mens noen kles med et lag av nickel. Endret 1. desember 2010 av Wikipedersen Lenke til kommentar
enRAGEEE Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 PCBet? Så burde jeg da kjøpe med en backplate da? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Kretskortet Altså at kortet (det være seg hovedkortet eller skjermkortet) blir litt bøyd. Ikke farlig om man ikke strammer for mye til. Ikke en nødvendighet, men kjekt å ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå