Itw Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Heisann Har akkurat bygget ny pc, med en OCZ vertex2 120gb disk i. Den er partisjonert opp til 60gb til os og resten til egen partisjon. Jer har sjekket EnablePrefetcher og EnableSuperfetch i registret og de hadde value 3, men jeg skiftet den til 0 og nå er den 0 også etter restart. Men problemet er når jeg surfer med opera og scroller ned sider så hører jeg at en av HDD knatrer, kun når jeg scroller så virker jo nesten som om en av de er i drift ennå? Har i maskinen: Disk 0 1tb samsung Disk 1 OCZ Vertex2 Disk 2 250gb samsung med gammle win7 på. Operativ system Win7 64bit Har også sjekket at win har gjennkjent ssd'n som ssd så den er ikke med i automatisk defragmentering. Noen forslag til hva problemet kan være? Og er dette ett ok resultat? Lenke til kommentar
johome Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Jeg ville ikke ha partisjonert SSD'en. Resultatet i AS SSD er ikke ok. Du har nemlig installert i IDE modus, som gir dårlig ytelse. Du bør reinstallere OS'et i AHCI modus. Da kan du forvente en sluttscore på 410 - 440. Endret 15. november 2010 av johome Lenke til kommentar
Itw Skrevet 15. november 2010 Forfatter Del Skrevet 15. november 2010 Ah ok, ja leste ikke om den ahci mode før etter installasjonen, har endret det nå i bios, men funker vell ikke etterpå? Men plugget ut begge hdd nå og hører fortsatt lyden så tydeligvis så lager ssd disken lyd? Trodde de skulle være lydløse ettersom de ikke har noen bevegelige deler? Lenke til kommentar
johome Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 SSD'er lager ikke lyd, isåfall er det nytt for meg. Tror du kan oppleve bluescreen. Det beste er å ta en full reinstall. Husk å koble fra de andre diskene mens du installerer OS'et. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Er indexering av disken slått av? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 15. november 2010 Forfatter Del Skrevet 15. november 2010 ok. Snodig med den knatrelyden da. Har røkket ut alle kablene fra de andre diskene. MEn men skal legge inn win på nytt nå uten partisjon og i ahci mode, så satser jeg på det skal hjelpe en del. Men forsvinner ikke lyden får jeg sjekke med de jeg handlet hos evnt. Takk for kjappe svar! Lenke til kommentar
Itw Skrevet 15. november 2010 Forfatter Del Skrevet 15. november 2010 Hmm nå skjønner jeg ingenting... Akkurat formatert, med achi kun ssd i maskina koblet til, ingen partisjoner, men fortsatt dette resultatet: Hva kan nå være problemet? Lenke til kommentar
johome Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Det er ikke AHCI. Hva slags hovedkort har du ? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 hmm var da snodig var i bios og velgte det før formatering. Har asus p6t SE Lenke til kommentar
johome Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Når du er inne i BIOS. Naviger deg til Main : Velg så "Configure SATA as " Velg her AHCI. Husk å lagre dine instillinger med F10. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Ja formaterer på nytt nå jeg, var raid controllern jeg hadde skiftet på.. Huff er bra noen er klar i toppen på denne tiden. Tusen takk. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Ja nå begynte det og ligne noe: Og etter litt hjelp av google Så tusen takk for all hjelp:) Har fortsatt knatrelyden fatter ikke hva det kommer av... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Sjekk om den kommer fra skjermkort eller strømforsyning. Godt mulig du har en "Coil noise" sak pågående. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Phu fant lyden til slutt, vifte til psu'n som lager lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå