rarnfinn Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Hei, Har vært Viasat kunde i noen år og nå (bedre sent enn aldri) fant jeg ut at det var på tide å bytte til en HD mottaker. I forsendelsen ligger det med 40 meter med kabler og et nytt hode. Må jeg strekke nye kabler opp til parabolen og bytte hode for å få inn HD? Prøvde å bare bytte dekoderen, men da fikk jeg ingen signal.. Noen som vet? Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Dumt spørsmål kanskje, men formoder du har stilt dekoderen inn mot korrekt satellitt? Viasat bruker vel Sirius og CD bruker Thor. Så om du bare bytter hode (som forøvrig nok ikke har noe med HD mottaket å gjøre) så vil det bli null signal. Men om jeg skal komme med en forsiktig antakelse regner jeg med at det gamle hodet kanskje bare har en utgang? Du MÅ ikke ha begge ledningene i dekoderen, men uten to ledninger vil du ikke kunne spille inn fra en kanal og se på en annen på en PVR dekoder. Den henter også EPG fra den andre. Oppsummert: Du tenger ikke bytte hode om du ikke trenger to signal og du må huske å stille parabolen inn mot Thor for å få signal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå