yates56 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Hei! Trenger litt hjelp til å finne ut hvilket OS jeg vil ha på media pc'en min. Ønsker et som er passe raskt, og ser bra ut. Det at den startet opp kjapt er et veldig pluss. Den kommer hovedsaklig til å brukes kun til å se på film/serier i HD, pluss noe nettlesing/youtube. Noen som vet om et bra OS som er perfekt til en media pc? Takker for svar! Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 *buntu bør vel gjøre det du søker. Ellers kan du jo prøve Arch. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Er jo utrolig mange muligheter. Vil tro Boxee gjør jobben bra? Kan jo installeres i f.eks. Xubuntu eller Lubuntu, evt standard Ubuntu. Ellers er det jo bare å sjekke ut distrowatch for å se om det finnes noe enda mer spennende. Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Tipper jeg går for Ubuntu med Boxee. Et lite spørsmål. Jeg har da 2 harddisker i maskinen. Hvordan skal jeg sette det opp? Takker for svar! Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Hva mener du sette opp? Skal du gjøre noe spesielt med de? Raid? Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Glem det, jeg fikset det. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 XBMC Live: Hvorfor gjøre det komplisert? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Har det særlig muligheter for youtube++? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Youtube veldig mye annet gjennom scripts og plugins. Her er et helt nytt Youtube-script, det finnes også flere alternativer. http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=79487 Lenke til kommentar
BSP Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Mint + Boxee Kjører kombinasjonen selv, alle codecs fungerer rett ut av boksen med mint. Stabiliten og kompabilitet med ubuntu = WIN. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 WINdows? Codecs er deilig nok ikke et problem under GNU/Linux da omtrent alt som krabber og flyr bruker libavcodec/libavformat som jeg personlig er mer glad i enn Jesus. Xine, VLC, MPlayer, you name it, det bruker nok det biblioteket. Jeg prøvde akkurat Boxee et par minutter, men jeg tror ikke det er noe for meg. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 For min egen del så er HTPC'n den eneste i huset som kjører windows som primærOS. Dette er rett og slett på grunn av en driverissue med tidlig hardwarerevisjon av Microsoft sin fjernkontroll-mottaker og et TV-kort jeg ikke får til å fungere i linux. Softwaren er dog den samme som jeg ville brukt under Ubuntu: XBMC. XBMC og Ubuntu er en vinnerkombinasjon i mine øyne om hardwaren din er med på leken. Se forøvrig tankene/erfaringene mine om linux som mediasenter her: http://hybelen.net/total/?p=285 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå