Suksessfull Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Hei, er 17 år og har planer om å leie et lokale i forbindelse med en fest(ikke rusfritt). Det jeg lurer på er om det er noen store problemer(stikkord:politi) for en 17 åring å leie et lokale, hvor det kan nytes alkohol. Har hørt at beliggenhet kan ha en del å si her så, lokalet ligger et stykke utenfor Larvik og Sandefjord(bondelandet). Det vil være vakter(25+) tilstede under arrangemanget, leie av høytalere, salg av pølser(en venn av meg prøvde ut dette, med stor suksess, behøver heller ikke å være pølser) og vaskehjelp vil bli leid, hvis ikke jeg bare kan drite i hele greia da pga min alder. Kom gjerne med andre tips, innspill og erfaringer : ) Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Etter det jeg har erfart vil de som leier ut ha en myndig (over 18år) person som skal ha ansvaret, melde fra til politi hvor mange som forventes til stedet osv. Lenke til kommentar
Suksessfull Skrevet 15. november 2010 Forfatter Del Skrevet 15. november 2010 Etter det jeg har erfart vil de som leier ut ha en myndig (over 18år) person som skal ha ansvaret, melde fra til politi hvor mange som forventes til stedet osv. Ettersom to av de som sitter i styret i ungdomslaget(de som eier lokalet) er en meget god nabo, og et familiemedlem tror du det øker sjansene mine, når denne naboen fra før av har passet på at ting ikke går helt over styr på privatfest hos meg før? Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Kan ikke skade selvsagt, men det kommer helt an på reglene de har Spør du. Og hvis det ikke går så får du finne noen som er over 18 som du kan lure til å stille seg ansvarlig Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Husk, den som står som ansvarlig har også ansvar for at ingen under 18 nyter alkohol. Nyter noen under 18 alkohol og onkel politi dukker opp og sjekker ID, ville jeg IKKE våre den ansvarlige, ser for meg en saftig bot. Vett ikke hva som skjer vist en under 17 år har ansvaret, men trodde ikke det var helt etter boka fra starten av (uansett hvilke regler huseierene har). Lenke til kommentar
Suksessfull Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 okei, takker for svar. skal høre med utleierne og håper på det beste! Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Hvordan kan en som er 17 stå til ansvar for et ikke-rusfritt arrangemang? Lenke til kommentar
Suksessfull Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 Da kan du vell spørre de som faktisk har fått det til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå