toazty Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 sitter med minien og der kommer det bare opp BSOD når den prøver å starte opp windows prøver også å starte den opp i sikkerhetsmodus , same shit. så nå sitter jeg litt hjelpeslaus. er det noe jeg kan gjøre selv eller er det bare å sende den inn? har ikke ekstern cdrom eller OS på minnepinne :/ BSOD kommer opp og er der 0.1 sec så får ikke sett hva problemet er heller. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Hvor ny er denne maskinen din? Maskiner av nyere dato pleier å kunne starte et eget gjennopprettings-os ved å trykke en ellerannen tast FØR windows loader. Sjekk manualen. Lykke til Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Ved POST skal det komme opp en knapp for å komme inn i BIOS. Her vil jeg anbefale å sjekke minnet og HDD om du har mulighet. Forsøk å starte Windows med cmd. Skriv inn "sfc /scannow", etter det "chkdsk /f". Disse vil sjekke mappene til Windows for feil, og sjekke HDD for feil. Alternativt er å starte gjenopprettingskonsollen for å rulle tilbake til sånn PCen var når du fikk den. EDIT: Kom på en ting, før Windows laster kan du jo trykke F8 for å få opp flere alternativer. Her skal du ha mulighet for å disable automatic restart etter BSOD. Da vil du få se feilmeldingen. Endret 16. november 2010 av Lednar Lenke til kommentar
toazty Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 alt + f10 , funka greit det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå