Gå til innhold

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

tihe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noe som søkemotoren kan hjelpe deg med her, så er det å finne tråder angående den feilmeldingen og mulige feil.

Prøv selv å søke etter IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, du får mange treff, og de fleste er gode!

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Hadde nøyaktig samme problemet jeg og. Det viste seg å være feil på CPU'en. Dette var en XP 2500+. Jeg leverte den inn til forhandlerto ganger. Første gangen var det at jeg ikke kom inn i BIOS. Fikk bare svart skjerm. De oppdaterte BIOS for meg. Fikk den tilbake, så ut som den virket. Prøvde så å installere XP på maskinen, men kom ca. til 16% eller noe sånt, husker, men likevel, fikk opp BLUE SCREENEN ,med IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Prøvde så med win2K, neh, samme skittet. Leverte den så inn igjen, og da byttet på cpu, og etter at jeg fikk den tilbake fungerer fint nå...

Lenke til kommentar

Ta ut alle komponenter i maskinen uten de du trenger til installasjonen dvs. skjermkort, prosessor osv.

Alt annet yar du ut, hvis du får det til nå, setter du inn et og et komponent så ikke maskinen får problemer igjen.

Lenke til kommentar

ok nå har jeg prøvd å starte maskinen med kun skjermkort,hdd,fdd,cpu,CD-rom og minne. Samme. Har prøvd med AGP skjermkort og PCI skjermkort. har prøvd med en annen minnebrikke i en annen slot. Bare det samme. :cry:

Lenke til kommentar
Nå får jeg:

KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

og der kom den andre tilbake igjen.

Da har jeg et siste forslag, prøv å bytte kontrollere på hardisken din. Feks. hvis den står som Primary Master, sett den som Secundary Master.

Du kan også prøve å svtsje litt på kablene. På min fars pc hadde jeg dette problemet. Den ville absolutt ha hardisken på Secundary master og ha en ATA 133 kabel selv om den bare støttet ATA 100.

Lenke til kommentar

Nå kan det se ut som det går. Har hvertfall ikke kommet så langt i installasjonen før. Jeg gikk inn i BIOS og valgte Load default settings eller.no og dermed ble CPU BUS hastigheten stilt tilbake fra 166Mhz til 100Mhz. Den hadde jeg satt opp til 166 12.5x for det skulle være min CPU XP2000+. Når går den på 1.25Ghz og det vil jeg jo egentlig ikke. Kan det være jeg må flashe BIOS til nyeste?

Lenke til kommentar

og dermed ble CPU BUS hastigheten stilt tilbake fra 166Mhz til 100Mhz. Den hadde jeg satt opp til 166 12.5x for det skulle være min CPU XP2000+. Når går den på 1.25Ghz og det vil jeg jo egentlig ikke.

Øh, du tuller nå vel? En XP2000 går på 133x12,5=1666,666 MHZ, _IKKE_ på 166 x 12,5 = ~2GHz. Dersom du faktisk har kjørt CPU'en din på 30% overklokking inntil nå så er det ikke rart om du har hatt litt problemer - det lukta sikkert litt ozon også ;)

Du kan beholde en FSB på 166 men da må du nappe ned multiply'ern til 10 for å kjøre CPU'en i hht. nominell hastighet; en viss overklokking på intern frekvens kan nok også virke, men ta det rolig i steg på 0.5x om gangen.

Har du forresten låst opp CPU'en selv, eller er dette en T'bred B?

Lenke til kommentar

Pass på at maskinen går på riktig hastighet. De feilene der oppstår også når ting er overklokket for mye (minne og/eller prosessor).

Jeg kan uten problem fikse begge de to blåskjermene der iløpet av 5 min hvis jeg klokker opp maskinen min for mye.

Ligg unna 100Mhz fsb også, nyere Athloner er ikke alltid like glad i den hastigheten heller.

Men som tidligere nevnt, det kan også være defekt hardware som har skylda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...