Dagoth Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Hei! Jeg ville finne ut hva slags kabel jeg skal ha fra skjermkortet i PCen til skjermen. Det er et Radeon hd 6870 kort og har følgende utganger: 1 x DVI-I - 29-pin kombinert DVI 1 x DVI-D - 24-pin digital DVI 1 x HDMI - 19-pin HDMI Type A 2 x DisplayPort - Apple mini-DisplayPort Skjermen har følgende innganger: 1 x VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15) 1 x DVI-D - 24-pin digital DVI Det ser for meg ut som om jeg skal ha en DVI-D til DVI-D kabel. Men skal jeg ha single-link eller dual-link? Passer dual-link kabel med single-link inngang/utgang og vice versa? Og en siste ting.. Det ser ut som om jeg kan ha en kabel som har HDMI i den ene enden som jeg kan sette i skjermkortet, og DVI-D som jeg kan sette i skjermen. Er det bedre å ha det enn å ha DVI i begge ender? Takk for all hjelp :-) Endret 16. november 2010 av Dagoth Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Du trenger bare en single link, men kabler er vanligvis dual link. De passer. Du bør velge DVI til DVI. HDMI gir samme signalet, men det er mulig skjermen behandler det anderledes. HDMI brukes for TV video, DVI brukes for data. Lenke til kommentar
Dagoth Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Ok, så det er samme om jeg har dual-link eller single-link. Greit, da velger jeg DVI til DVI. Men når jeg ser på kabler på mpx, så står det sånn M/M (det betyr male/male, gjør det ikke?). Trenger jeg M/F når jeg skal ha fra pc til skjerm, eller hva? I det hele tatt hvordan fungerer det opplegget der? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Skjerm og PC har samme kontakt, female. Så en standard kabel er M/M. Lenke til kommentar
Dagoth Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Aha.. nå skjønner jeg.. Takk for at du tok deg tid! Endret 16. november 2010 av Dagoth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå