Gå til innhold

Komplett PC, sparer jeg mer på å bygge selv?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bygget nettopp min første pc på over 12 år. Jeg husket ikke noe, men jeg valgte og bygge for og få pcen slik jeg ville ha den.

Jeg synes ikke det var vanskelig og montere den sammen. Det vanskeligste for meg var og velge riktige og gode deler. Med hjelp fra forumet her så greide jeg og bygge meg en maskin som de på elkjøp skulle ha over 25.000 kr ferdig bygget. Og jeg ente opp med ca 12.000 kr inkludert skjerm, noe som ikke var med på pcen elkjøp solgte.

Så bygg selv sier nå jeg. Man lærer utrolig mye av det.

Og den musen som følger med er ikke noe god synes nå jeg. Følger ikke med drivere osv. Funker ikke optimalt på win7. Så vet du det.

Lenke til kommentar

gå feks inn på komplett.no.

Det første du må finne ut av, skal du kjøre intel eller amd?

Si at du går for intel. Da kan du starte med og finne hovedkort du vil bruke.

Da må du stille deg spørsmål om du blir og OC. Hvis du skal det, så er det lurt og gå for et hovedkort som er kjent for og være greit og klokke med.

Så når du har funnet ut hvordan hovedkort du skal ha, ser du hvordan prossesorsokkel hovedkorte har. Så velger du da prossesor med samme sokkel. så går du bare videre derifra.

Er veldig enkelt og greit egentlig. Bruk også google og forumet for og få vite mer om de delene du har valgt. Så skal du se at det går bra. Lykk til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...