tomsi42 Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Du glemte en veldig viktig ting. GF1 er dårlig på å lage JPEG bilder i forhold til Olympus. Så en må jobbe med RAW-filer, som sannsynligvis ikke er ønskelig. Olympus har fått skryt for at de lager veldig gode JPEG bilder. Det er nevnt i de reviewene jeg liket til før. Det er faktisk et godt poeng. Vi som skyter RAW har lett for å glemme dette. Olympus er vel det merket som gir best JPEG rett fra kamera. Panasonic er ikke direkte dårlig; men bildene mangler det lille ekstra. Endret 16. november 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
thamule Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 Slik jeg ser det er GF1 et bedre kamera - med unntak av manglende stabilisator. Men forskjellene er ikke så store at det er noe opplagt valg. Innebygd stabilisator betyr mye og Olympusens mindre volum (med normalzoom) kan også være et viktig faktor. Edit: Skrivefeil og en presisering Du glemte en veldig viktig ting. GF1 er dårlig på å lage JPEG bilder i forhold til Olympus. Så en må jobbe med RAW-filer, som sannsynligvis ikke er ønskelig. Olympus har fått skryt for at de lager veldig gode JPEG bilder. Det er nevnt i de reviewene jeg liket til før. Ah! Reviewane! Dei hadde eg helt glømt *leser reviews* Lenke til kommentar
Epp Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Det er faktisk et godt poeng. Vi som skyter RAW har lett for å glemme dette. Olympus er vel det merket som gir best JPEG rett fra kamera. Panasonic er ikke direkte dårlig; men bildene mangler det lille ekstra. Mente ikke å si dårlig (selvom jeg sa det), men etter å ha sett JPEG og RAW bilder på nettet så er avstanden litt for stor syns jeg. *leser reviews* Jeg kan anbefale Thom Hogan reviewene. Han har peiling på hva han snakker om. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 Testane er lest og butikken besøkt på ny. I dag fekk vi nevla litt på både E-PL1 og GF1. E-PL1 falt mest i smak. Spesielt designmessig. Når i tillegg 14-42-objektivet er så lite som det er, samt at det har innebygd stabilisator, så er nok valget tatt. Blir nok bestilt ein av dagane. Er det nokon som sit og gnurar på gode argument for å velge GF1 i staden for EPL1, så må dei skrike ut! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Er det nokon som sit og gnurar på gode argument for å velge GF1 i staden for EPL1, så må dei skrike ut! Jeg har ingen argumenter som er viktige for dere. Så løp og kjøp. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 GF1 skal ha kjappere autofokus, og daler kanskje i pris neste år, når oppfølgeren kommer, men det er detaljer. Kjøp det dere liker best og har mest lyst til å bruke. Go! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå