solberg88 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Først av alt: jeg er ikke pro innen data og faguttrykk, så go easy on me Har som endel andre fått meg black ops, men fant ut at det ikke fungerte så veldig bra. Selv på singelplayer så lagger det uutholdelig, så jeg har bokstavlig talt ikke utført ett eneste "kill", så ille er det. Sånn ellers fungerer den helt ok, men plages ofte av at den er treig, og sliter med selv enkle oppgaver. Jeg slites nå mellom om jeg skal 1) oppgradere min laptop 2) kjøpe ny laptop 3) kjøpe en stasjonær I all hovedsak bruker jeg pcen til spill (mw2, FM11 osv.), se på serier/filmer, noe video- og bilderedigering og ellers helt vanlig "skolearbeid" (ikke IT-relatert eller noe sånt) Jeg ønsker i utgangspunktet ikke å bygge den selv, men kan til nød få det til. Men siden jeg ikke er veldig erfaren på området er det jo kjekt å beholde garantien hvis jeg kan =) Hva pris anngår, så vil jeg som de fleste andre betale minst mulig for mest mulig! Men har satt meg en grense på ca. 8/9K, men ser helst at det kommer et stykke under det =P Mus, tastatur, høytalere (hvis forslaget gjelder en stasjonær pc) er i hovedsak ikke nødvendig, da jeg kan skaffe det på et senere tidspunkt. Legger her ved info om mine specs (ja, jeg vet at den ikke er verdens beste, men er 2 år da ) Er det noe som ikke står der som er viktig så skal jeg finne det ut for dere Modell: HP Pavilion dv7 Notebook Pc Prosessor: AMD Turion (ym) X2 Ultra Dual-Core Mobile ZM-82 2.20 GHz Minne: 4.00 GB Systemtype: Vista 32-bit Ytelsesvurdering: - prosessor: 4,9 - Minne: 5,9 - Grafikk: 4,0 - Spillgrafikk: 4,1 - Primær harddisk: 5,1 Skjermadaptere: ATI Mobility Radeon HD 3450 Er fint hvis dere skriver hvilket nr. dere foreslår til slik at jeg lettere får oversikt. jeg kan avslutte med hva jeg selv har tenkt på de forskjellige "postene": 1) ta ut en av HDD-diskene og sette inn en SSD på ca 120 gb (ligger vel på rundt 1700,- trur jeg), legge "systemet" over på den, sammen med det av spill jeg bruker atm. resten av film/serie samlinga vil jeg flytte over på ekstern disk, så det er ikke noe stress. Tenker også at jeg bør legge til litt mer minne? vet ikke helt hva annet jeg kan gjøre med en bærbar, da jeg har oppdatert alt av drivere og rydda det jeg kan osv. Skal skaffe meg windows 7 hvis det har noe å si? 2) Her har jeg ikke funnet noe godt alternativ enda :/ 3) ble litt fasinert av DinSide.no sin "best i test" for november fra Komplett, da selvfølgelig med noen endringer. men er litt usikker på hvorvidt den er god nok til å kjøre det nyeste av spill, og til å holde lenger enn 6mnd fram i tid før jeg må bytte ut deler Det opptimale ville vært en kraftig, rimelig bærbar, men jeg ser at det blir vanskelig. Uansett, jeg er veldig åpen for forslag, og setter veldig pris på litt hjelp av noen av forumets mer erfarne =) på forhånd takk! Joakim Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Eg lurer på akkorat det samme, så håper du får svar Lenke til kommentar
solberg88 Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 Eg lurer på akkorat det samme, så håper du får svar Hehe, ja vi får se Hittil har det ikke vært overveldende med svar En liten del av meg heller mot å oppgradere RAM og installere SSD på den bærbare + en ganske grei stasjonær, som jeg er sikker på at funker til det meste.. liker novemberversjonen fra komplett ganske, men er veldig usikker på om den er bra nok. derfor hadde det vært kjekt å få noen tips om hva som evt. kan byttes ut for at den skal være i "toppsjiktet" *hint hint* =) Lenke til kommentar
solberg88 Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 *bump* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå