Gå til innhold

Dreit meg ut med Ruters automat, fikk gratis månedskort

Dassen

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor jeg skulle poste dette, men kollektivtransport har vel litt med samfunn å gjøre, og penger er definitivt inne i bildet så der har du logikken bak å legge denne tråden i Samfunn > Økonomi. Moderator er selvsagt velkommen til å flytte den om det skulle være nødvendig.

Heisann.

Jeg fyllte på månedskortet mitt på en av automatene som står på Nationaltheateret t-banestasjon, altså Ruter sine automater. Var litt rask på avtrekkeren og tok ut flexus-reisekortet før jeg skulle og dermed ble overføringen avbrutt. Jeg gjentok prosessen med å fylle på reisekortet og fikk det til denne gangen :new_woot: .

I frykt for at jeg hadde betalt 2x hva jeg skulle, sjekket jeg nettbanken i dag og ble nogle overrasket.

Jeg har forsøkt å forklare det på følgende screenshot:

post-39786-0-60462500-1289838892_thumb.jpg

Som dere ser er det 340,- ut 2 ganger og 340,- inn 2 ganger. Med andre ord sitter jeg med et månedskort med 1 måned reise til 0,-. (Kortet ble validert og viser 14.12)

Hva i kråkenes navn har skjedd? Hadde vært moro om dette var oppskrift på gratis reisekort. Noen andre som har erfaringer med dette, eller evt. vil prøve?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...