Gå til innhold

Hvordan finne utgåtte varer?

Anbefalte innlegg

Etter å ha hørt av en kompis hvor mye deilig biff han hadde hjemme i fryseren som han hadde fått av Kiwi ble jeg litt smånysgjerrig på denne garantien til Kiwi. Hvor digg hadde det ikke vært med litt gratis mat, eller noen kroner hånda?

Fikk fortalt at mandag var den beste dagen å gå på raid på, grunnet dårlige rutiner hos Kiwi på å rydde vekk utgåtte varer etter helgen. Lette, og lette, og lette og lette, men fant ikke en dritt av varer. Det nærmeste jeg kom var varer med utløpsdato den 19. For meg som har fått presentert Kiwi som et eldorado av gratis mat og drikkepenger virker det opplagt at jeg har gjort noe feil. Jeg lette i en halv time, men var ikke i nærheten. Er det noen her som har noen tips å dele? Hvilke varer er det som oftest går ut på dato? Skal jeg lete langt bak i hylla, eller langt foran? Osv

Regner med at interessen for å dele slike tips sannsynligvis er ganske liten, da det gjerne er noe man holder for seg selv. Akkurat som gode fiskevann, man vil jo ikke ha konkurranse der. Men jeg gjør et forsøk :) Anyone?

:cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker jeg gjorde dette for noen år siden, fant ikke alltid noe, men andre ganger var det penger å tjene. Jeg vil anbefale å se på ting som kaker/kjeks/muffins,melkevarer og kjøttvarer, da de holder seg kortest, har også funnet en del brus, så sjekk 0.5 liters brusflasker om vinteren, da går det ikke så mye små brusflasker ;)

Om du er heldig kan du tjene deg en 500 kroner på et kiwibesøk, men ikke forvent å tjene så veldig mye...

Om du er under 18 bør du også se på øl (da må de utbetale i penger uansett siden de ikke kan gi varer med 18-års grense til mindreårige), har aldri funnet noe selv, men har hørt om folk som har tjent 10 000 kr på utgått øl.

Bunnpris har også litt av det samme, men her får du kun varen i motsetning til kiwi der du kan få varen om den går ut i morgen eller i dag, og penger om den har gått ut på dato fra før (er ikke helt sikker på akkurat når du har krav på ny vare og når du har krav på penger, men det er i alle fall slik jeg husker det).

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Har tatt meg et par misslykkede turer på kiwi selv men sist gang fant jeg en del i meledisken. Og varer der som gikk ut i løpet av kort tid , men, begrenset hva jeg skulle gjøre med et par brett matlagingsyoghurt. Så mitt tips er og se etter yoghurt og sånt, kjølevarer.

Lenke til kommentar

Du får ikke øl og tobakk da det er ulovlig å gi bort i Norge, men du får varenes verdi i penger istedet. Sjekk snusskapet hvis dem har det, er ofte at det er dårlig dato på de merkene det går lite av. Samme med alkohol det selges lite av, finner du ett parti med dette i butikken er det en del penger å hente.

Lenke til kommentar

Sjekk datoen på varene fra Fjordland og lignende varer som ikke har så lang holdbardhetsdato.

Noen varer selger dårligere enn andre. For eksempel er det ikke alle som er like glade i bacalao (fjordland), så hvor jeg jobbet solgte vi dårlig på akkurat denne varen. Det medførte at det kom en del personer og kjøpte bacalao dagene før - eller på dagen - varen gikk ut av dato. Så sjekk når tid varen går ut av dato, gjem den bak alle de andre, og kom tilbake dagen varen går ut av dato eller når varen er gått ut av dato. Da velger du selv om du vil ha den til halvpris (den er som regel satt ned i pris hvertfall dagen før) eller når den er gått ut av dato.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...