vamkri2506 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Hei driver og utvikler en liten oppfinelse men jeg trenger noe svært viktig til den som jeg håper noen kan svare på: Finnes det dataprogrammer som kan gjenkjenne bilder feks at dataen ser et bilde av en brelett smør og den tenker BRELETT smør og feks 14.90 Takker for alle svar og idemyldringer MVH KV Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Første punkt er å kjenne igjen at det er en brelett. Koblingen til en database kan gjøres etterpå. Jeg tror dessverre ikke det finnes noen ferdige programmer som gjør det du spør etter... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Det finnes noen forskningsprosjekter for dette. Du kan kikke etter programmer som kalles "neural networks" men det er nok mye som Moskus sier: det er vanskelig å finne noe som fungerer veldig bra. Mønstergjenkjenning er et felt som er kommet ganske kort. Nevrale nettverk skal i teorien klare det, mend et er veldig mye jobb å få det til å fungere, og vil kreve relativt sprek maskinvare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå