Pilseboben Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Hvordan gjør man dette? hva trenger jeg? helst billigst mulig..... Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Du trenger et videokort med programvare som støtter analog video. Jeg vil anbefale deg to løsninger: 1 - rimelig : Pinnacle Studio Deluxe 8 (ca 4300 inkl mva) www.pinnaclesys.com 2 - Kraftig : Pinnacle Edition Pro (9990 inkl mva) www.edition.no Siste er et veldig stabilt system med alle muligheter Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 2 - Kraftig : Pinnacle Edition Pro (9990 inkl mva) hehe...koster jo like mye som et eget digitalt videokamera;) Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Ja, men her har du muligheten til å ta inn film fra både digitale og analoge kilder for å redigere disse sammen. I Edition Pro har du også muligheten til å få real-time analogt ut mens du redigerer. Dette gjør at du kan bruke en ekstern TV monitor for å kontrollere at det du redigerer ser riktig ut på TV. Veldig nyttig siden TV og PC monitor ikke lager likt bilde. Du kan kjøpe et videokamera med analog inn slik at du kan bruke det for å konvertere fra analoge kilder til digitalt, men da trenger du et DV kort i maskinen og et redigeringsprogram for å redigere det. Da blir det fort enda dyrere. Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 takk for svar.. men blir alikevel for dyr løsning for meg.... skal jeg bruke så mye penger kjøper jeg noe heller et DV cam og bruker firewire inn på pc eller noe slikt.... men får man ikke billigere video inn kort? ok, kanskje de ikke er topp klasse , men jeg er ikke proff.... Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Rimeligste video inn kortet med full PAL oppløsning er Studio Deluxe. Du får tak i skjermkort med video inn, men da er det snakk om halvering av oppløsningen. Går bra hvis du kun skal lage video CD, men blir dårligere kvalitet enn VHS på en TV. Disse kortene koster også ofte mer enn Studio Deluxe om du ønsker et redigeringsprogram i tillegg... Lenke til kommentar
mystix Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Dette er ingen kvalitetsmessig løsning, men billig og etter det jeg leser så virker det som det er det du kanskje er ute etter... Kjøp et enkelt TV-inn kort, for eksempel Pinnacle PCTV Rave PCI til 478kr + frakt hos for eksempel komplett.no Så laster du ned VirtualDub fra http://www.virtualdub.org/ , avansert program, ikke så brukervennlig kanskje, men gratis Min første postering på forumet... edit: kort liten review av TV-inn kortet: http://www.tv-cards.com/pctvrave.php Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Dette er også snakk om halvering av oppløsningen, men som sagt; hvis du vil ha det over på video CD er det brukandes. Skal du vise det på TV, blir det dårligere kvalitet enn VHS. Lenke til kommentar
frans Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Registrerer at mitt Sapphire Radeon 9000 pro skjermkort både har S-video og kompositt-inn kontakt. Har ikke prøvd denne. Men en slik løsning kan forsøkes. Ellers vil jeg heller anbefale DV kamera med iLink/firewire for konvertering av video til PC i stedet for å kjøpe dedikerte videoredigeringskort. De fleste moderne hovedkort i dag har allerede firewire/iLink inngang slik at det ikke skulle være behov for add-on kort. Som bonus får du mye mer moro med et DV-kamera enn å kjøpe et dedikert videoredigeringskort. I tillegg trenger du programvare for å kode til digitale signaler. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Billigst mulig så er det vel å satse på skjermkort med tv-inngang og VirtualDub til å capture. VirtualDub er freeware og faktisk veldig bra, men gir lite redigeringsmuligheter bortsett fra å kutte og tekniske effekter (deinterlace, denoise og den slags). Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg fikk inn en Aopen Xrecorder VX2000 til test for noen dager siden. Smart sak; den kobles til USB-porten og lagrer analog eller digital video i MPEG2-format. Den har også TV-tuner, så man kan bruke den som en digital VHS når man kobler den på en datamaskin. Jeg har bare prøvd den med USB 1.1 til nå, med helt greit resultat, men med USB 2.0 skal kvaliteten være enda bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå