Bikemech Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Hei. Er ikke sikker på om temaet passer inn her, men prøver likevel. Saken er den at en kamerat og meg selv har planer om å bygge et høytalerannlegg, sånn litt for moro- og nysgjerrighets skyld. I den sammenheng lurte jeg på om noen har noen gode kilder til hvordan man bygger de forskjellige komponentene. Har allerede funnet ut hvordan vi skal bygge "kabinettet", men trenger noe inspirasjon til hvordan bygge ting som crossover osv... Har, selvfølgelig, planlagt å bygge ALT fra bunn, så her er bare å komme med forslag! Noen spesielle kondensator størrelser det anbefales å bruke i crossoveren? Ser at B&W bruker egenproduserte på rundt 14 microfarad... gjelder dette alle kondensatorene i oppsettet, eller kun den ene jeg klarte å se på et, noe diffust, bilde?? På forhånd takk for alle svar, kommentarer o.l. Lenke til kommentar
el-corazon Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Hei. det fins mye nyttig på dynabel.no også beregninger på delefilter.komponenter og verdier er avhengig av hvilke element og delefrekvens du vil bruke Lenke til kommentar
fhl Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Å bygge en høyttaler helt fra grunnen av, er ingen enkel oppgave. Delefilteret er nok helt klart vanskeligst, og skal resultatet bli bra, er det nok behov for målinger underveis. Her har du en som har tatt jobben seriøst: Seas selvbygg Siden du ikke har erfaring fra høyttalerbygging, anbefaler jeg jeg å begynne med en allerede utprøvd konstruksjon. Det finnes MYE å velge mellom. Frode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå