KillerSheep Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Jeg har en Win7-PC med et Gigabyte Geforce 9800 GT 1GB skjermkort. Jeg har den i stua, med en 21" monitor som primærskjerm, og en 42" JVC LCD-TV som sekundærskjerm. Problemet er at bildet jeg får på TV-en får kantene kuttet, slik at jeg ikke ser nederste halvdel av oppgavelinjen, og fanene i Chrome og minimer/maksimer/likk-knappene kommer utenfor bildet. Se vedlagte bilde for å se hvordan det ser ut. I nVidia-programvaren har jeg mulighet til å justere bildet fritt, så det passer til skjermen. Men da endres skjermoppløsningen automatisk til 1920x1080, og jeg vil gjerne beholde oppløsningen på 1360x768, da mer enn dette blir uleselig fra sofaen. (Endring av skriftstørrelse herper til oppsettet på primærskjermen og er ikke et alternativ). Noen som vet om et program for å justere sekundærskjermen så jeg får alt innenfor? Eller er det en innstilling jeg har oversett? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Over-/under-scan funksjonen i driverene til skjermkortet? Endret 15. november 2010 av MrLee Lenke til kommentar
KillerSheep Skrevet 15. november 2010 Forfatter Del Skrevet 15. november 2010 Over-/under-scan funksjonen i driverene til skjermkortet? Jeg har lett, men finner ikke disse. I nVidia Control Panel er det en knapp for å endre skrivebordsstørrelse, men det er umulig å holde oppløsningen på 1360x768 der. Men det er noe rot i menyene på akkurat det skjermbildet. Jeg føler jeg går glipp av en knapp eller en meny som ville ha hjulpet meg. Se vedlagte bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå