Gå til innhold

Raskt spørsmål om Recievere og høyttalere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, det du spør er litt komplekst og svar er ikke like raskt som sprøsmålet ditt! Jeg skal forklare deg hvorfor du ikke skal gjøre dette!

1 Tror forsterkeren til Phillipsanlegget ditt sitter i wooferen. (Det gjør det på mitt Samsung-anlegg (som jeg hater)). Det vil gjør at det er vanskelig å koble Philips-woofteren til Onkyoen

2 Sjekk også impedans på Phippips satellittene. (Mine fra Samsung står det 3ohm på.) Tror ikke onkyoen er særtlig happy med 3ohm.

3 Lyden i mine Samsung satelitter hadde vært en fornermelse for Onkyo- forsterkeren. Onkyoen er litt sedat (ref. whathifi), og vil tro at Phillips høyttalerne dine ikke vil være en vitamin-insprøytning lydmessig. Jeg ville tippe at lett-drevne høytalere fra JBL, Dali eller Cervin Vega ville vært en bedre mach til SR308.

Det kan hende at forsterkeren i Phillips-anlegget er tunet til sine tilhørende høytalere. DVS at en fast innstillet Equalizer korrigerer for høyttalerens ujevne frekvensgang. Dette er en av fordelene med et systemanlegg / sub med innebygget forsterker. Dette gjøre i dyre aktive subber / høyttalere og i billige anlegg. Metoden kan få særdeles dårlige høyttalere til å låte ganske bra. Og subber med liten kasse til å spille dyb bass.

4 Sjekk delefrekvens og hvor bratt delefilteret deler på SR308. (Dersom du prøver, så skru rolig opp og sjekk at membranen på satelittene ikke beveger seg mer enn de har godt av.)

Lenke til kommentar

Skjønner, ja har ikke så veldig mye greie på det men hadde hørt at det å matche receivere med sånne ferdige surroundsystemer ikke var så lurt. Men har noen forslag til relativt billige surroundhøyttalere(helst solgt i en sånn pakke) som er bra å bruke med Onkyo Receiveren(kan for så vidt også foreslå receiver rundt den samme prisklassen, men den Onkyo receiveren funker vel bra)?

Anlegget kommer til å bli brukt på gutterommet, så vil helst at de ikke er for store. Kommer til å bli brukt med TV, PC og PS3. Så kommer til å bli brukt til film, spill og litt musikk. Helst i klassen 3 -4000, KANSKJE litt mer, men helst rundt der ;)

Kunne for eksempel dette vært noe bra: http://www.surround.no/product/467867/Dynavoice-F-6-EX-White-5.0-pakke.html (Men disse var kanskje litt store, pluss at det er et 5.0 sett, så det følger ikke med Sub)

Endret av Linkage
Lenke til kommentar

Hva med å gå på bruktmarkedet? Er mange som kvitter seg meg utstyr.

Sjekk denne for eksempel: Gale + NAD Forsterkeren er gammel pga mangel på HDMI og gammel lydprossesering. Han lar sikkert høytalerene gå for 2000. Forsterkeren er sånn passe.

Minuset med dette settet er at det er 5.0 og ikke 5.1. Er best med 5.1. 5.1 gir den beste film-bassen, siden sub har egen forsterker. 5.1 er ofte mer plasseringsvennlig pga mindre fronthøyttalere.

Det er best å kjøpe i din region, sånn at du kan sjekke utstyret før du slår til + at du slipper å poste alt.

Her er en til på finn.no:

HK + JBL Dette settet er til gi-bort-pris. Her kan jeg kjøpe HK forsterkeren, dersom du bare vil ha høyttalerene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...