Battaman Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Ok, It's learning plagiatkontroll sjekker opp mot Daria. Mitt spørsmål er: Hvis jeg legger ut en tekst der og skriver under med fult navn kan jeg da senere bruke den samme teksten i en skoleoppgave? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Du må da få lov til å bruke dine egne tekster? Ville uansett ha sjekket med lærer/foreleser. Jeg leverte den samme stilen i 7., 8., 9. klasse samt 1. - 3. klasse på videregående... Fikk S tre ganger på ungdomsskolen og 6 tre ganger på videregående... ingen som sa noe om at man ikke kan bruke sine egne "verker" flere ganger. Enkelt og raskt var det også... Lenke til kommentar
master air Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Mener at reglene vi hadde da jeg gikk på VGS var at man bare kan bruke sin egen tekst en gang. Det gjelder hvertfall på universiteter, der har du ikke lov til å levere noe på nytt som du har levert ved en tidligere anledning. Endret 15. november 2010 av master air Lenke til kommentar
jamelia Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Jeg har hjemmeeksamen nå, og i en av oppgavene skal det være analyse av noen tekster som flere i faget har skrevet semesteroppgave om. Vi får lov til å bruke utdrag av det vi selv har skrevet, men må også tilføre nye ting. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Husk at det er fullt tillatt å bruke utdrag fra andres tekster, så lenge du referer til kilden. Plagiat er det først når du utgir andres materiale som ditt eget. Jeg vil derfor argumentere med at du fritt kan bruke innhold fra f.eks. Daria, så lenge du refererer til hvem som er kilden til innholdet. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Som Valentino skriver, så lenge du har kildehenvisningene i orden bør ikke dette være noe problem. Hvis du skal bruke avskrift må det oppgis ved å bruke f.eks. uthevet tekst og kildehenvisning. Tipper at trådstarter vet dette, men bare sånn i tilfelle. http://asv.hfk.no/templates/SchoolSubsite.aspx?id=28676 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå