joudesu Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Hallo godtfolk! Jeg kan starte med å fortelle dere at jeg er en 19 år gammel gutt som har bestemt meg for å søke inn på Kunsthøgskolen i Bergen (KHiB) og på linjen møbel- og romdesign/interiørarkitektur. Skulle gjerne hatt svar på noen av spørsmålene jeg sitter igjen med et stort spørsmålstegn over. Så jeg håper inderlig det er studenter som enten studerer der for øyeblikket eller studenter som har studert der som kan svare! 1. Opptaksprøven for neste år lyder slik > hengekøye med overdekking og bord/brett/innretning hvor en kan sette fra seg ting. -Legger de _veldig_ stor vekt på denne delen? Jeg tenker først og fremst hvordan jeg i det hele tatt skal skaffe materialer (Ikke at jeg har kommet så langt som å finne ut hva slags jeg skal ha enda. Men slike som metalldeler, bøyd treverk, bolter i dimensjoner, you name it) 2. Deres erfaringer med skolen og studie? 3. Hvordan er det/har det vært å studere møbel- og romdesign/interiørarkitektur? 4. Stiller de krav til generell studiekompetanse? -Nå har det seg slik at jeg tidligere har studert teknikk og industriell produksjon (TIP) og nå sitter som lærling i en bedrift uten generell studiekompetanse. Jeg håper da det ikke er på noen måter et minus at jeg har gått noe annet enn formgivning. 5. Mulighet for å se på tidligere opptaksprøver? (Bilder, video) Skulle det være noe mer dere vil føye på så er det bare å skrive i vei, er takknemlig for all informasjon og jeg håper det hjelper andre folk i senere tid som lurer på det samme! Endret 15. november 2010 av joudesu Lenke til kommentar
Aki Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Hei Gammelt innlegg av deg jeg fant i dag. Men lurer på akuratt det samme du har skrevet her. Jeg søker nå på samme linje på khib. Lurer fælt på hvordan det gikk med deg? kom du inn på KHiB? hvis ja, hvordan har det gått? noen tips? håper på svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå