Gå til innhold

[LØST] JapanPhoto: - EOS 500D er tilsvarende EOS 30D

Anbefalte innlegg

Man forventer selvsdagt å få et kamera i samme serie som det en har forsikret, når det er spesifisert med "tilsvarende kamera". Om utgåtte modeller ikke er å få tak i kan ikke dette gå utover kunden. Dette må jo forsikringsselskapet bare ta høyde for når de beregner forsikringspremien på sine produkter.

I denne saken er det vel uansett bare å referere til trådstarter som fikk sin sak løst. Da er det vel ingen grunn til å tro at ikke saken skulle få lik behandling denne gang?

Nettopp. Bli forskjellsbehandlet er det siste jeg vil. Men Japanphoto unnskylder seg med at dette er i følge retningslinjene gitt av IF (som er deres nåværende partner når det gjelder supersikringen). Det er dog ikke mitt problem, i og med de forsikringsvilkår jeg har gått med på er meget klar på at dette går på tilsvarende kamera uten noen klausul på begrensning oppad til kjøpesum. At de oppdaget i ettertid at dette var en tabbe, skal ikke gå utover meg. Jeg kjøpte supersikringen fordi jeg ville være sikret dersom uhellet skulle være ute, og at jeg da skulle være sikret kontinuiteten i det å ha kamera av samme art. Jeg tar mellom 10- og 30 000 bilder per år, så jeg er avhengig av å ha noe jeg kan stole på i enhver situasjon, pluss kan holde i mange år.

Føler for øvrig at jeg lider nok av at mitt favorittobjektiv (Canon EF-S 10-22mm) også avgikk med døden i uhellet, og det uten noen form for forsikring. 6000 kroner rett i dass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe og være redd for, det er helt normal forretningspraksis, alle har som mål og tjene penger og da prøver man alle veier å unngå utgifter.

Man må bare være standhaftig og ikke gi seg, så fort en forretning forstår at de er "tatt" pleier de og gi etter uten flere dikkedarer.

Du kan ramse opp alle fordelene du mister ved og gå ned i kameraklasse, CF-kort må byttes ut til annen type, ingen informasjons-skjerm på toppen, og spesielt skuddtakten blir drastisk redusert.

Lenke til kommentar

Du kan ramse opp alle fordelene du mister ved og gå ned i kameraklasse, CF-kort må byttes ut til annen type, ingen informasjons-skjerm på toppen, og spesielt skuddtakten blir drastisk redusert.

Minnebrikke må byttes uansett - 60D tar SD kort; men resten av argumentasjonen er der. Andre ting som endres er ergonomi og det faktum at fjernkontrollen ikke passer - hvis wirrumsen har en slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...