Gjest Slettet+3165 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Hei Lurte på om noen hadde noen som helst erfaring med et dedikert kort til Physx og Cuda? Har et 9800gtx jeg kan bruke til dette, men vett ikke om det er verdt det ekstra bryet et slikt kort vil gi (støy og varme er ikke noe problem). Vett at det ikke er så altfor mange spill som støtter Physx, og hva Cuda gjør i korte ord vett jeg ikke så mye om og om noen av CUDA's funksjoner kan utnyttes i en bortimot standard gamer/hjemmepc hadde også våre greit å vist. Håper på noen gode svar :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 bump :-) Lenke til kommentar
Blackey Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Er det noe ekstra bry når du alt har et kort, og da mtp at du ikke bryr deg om støy eller varme? Sett i kortet. Alltid kjekt med litt ekstra eyecandy ved bruk av PhysX uten at det går ut over FPS. Bør vel også nevne at GTX 9800 er i grenseland mtp fysikkytelse i Mafia 2 f.eks. Har selv brukt et GTX 275 til dette, og det fungerer bra. Skal du selge kortet får du trolig lite penger for det, så jeg vurderer nytteverdien høyere ved å beholde det. Hva slags hovedkort har du, og hvilket skjermkort bruker du nå? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Har venta litt med og gå til innkjøp av nytt av div. øknomisk grunner, men da kommer vi til mitt neste spørsmål, trenger jeg et hovedkort med støtte for SLi? (må jeg eventuelt bruke broen?) Blir nok utelukket intel i så tilfellet, og høyst sannsynlig 1155 sokkel når det dukker opp :-) Lenke til kommentar
Blackey Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Man kan kun bruke SLi broen ved bruk av to like kort. Trenger ikke denne når man kjører et kort dedikert til fysikk. Å kjøpe et hovedkort uten støtte for SLi i dag er bare dumt. X58 støtter både SLi og CF og er slik sett et godt valg. Tror du skal vente å se hvordan 1155 yter og hvordan er med multi gpu støtte, minnekanaler og overklokking osv før du evt bestemmer deg for å gå for Sandy Bridge. Pris kan jo også bli en viktig faktor her. Forventer egentlig ikke noe stort fra Intel før 22 nm. Mitt tips er iallefall å spare på det gamle kortet, slik at du kan gjøre noen tester med og uten når du får ny maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå