Gå til innhold

Hvem har høyest IQ på dette forumet? Religiøse eller Ikke religiøse?


  

173 stemmer

  1. 1. Stem på resultatet fra IllVits IQ-test (eller en formell WAIS test om du har tatt dette)

    • Jeg er religiøs med en IQ mellom 80 og 90
      2
    • Jeg er religiøs med en IQ mellom 91 og 100
      1
    • Jeg er religiøs med en IQ mellom 101 og 110
      0
    • Jeg er religiøs med en IQ mellom 111 og 120
      6
    • Jeg er religiøs med en IQ mellom 121 og 130
      5
    • Jeg er religiøs med en IQ over 130
      12
    • Jeg er ikke-religiøs med en IQ mellom 80 og 90
      1
    • Jeg er ikke-religiøs med en IQ mellom 91 og 100
      1
    • Jeg er ikke-religiøs med en IQ mellom 101 og 110
      6
    • Jeg er ikke-religiøs med en IQ mellom 111 og 120
      36
    • Jeg er ikke-religiøs med en IQ mellom 121 og 130
      59
    • Jeg er ikke-religiøs med en IQ over 130
      44


Anbefalte innlegg

Hadde forresten vore gøy å sett reaksjonane dersom nokon hadde laga ein liknande tråd med samanlikning av ulike etniske grupper. Det skulle blitt rabalder det ;)

Hehe, jeg humret av den der.

 

Dog ser jeg ikke poenget med tråden. Det er helt tydelig at dette resultatet kommer til å bli "biased", og nærmest ubrukelig som noe seriøst resultat. En kan jo føre litt statistikk på det om en vil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg nevnte i et innlegg litt tidligere her, hva er egentlig poenget med tråden? Jeg ser flere problemer noe jeg prøvde å illustrere når jeg "oppga IQ'en min" :

 

1 : Det er ingen regler satt for hvordan tråden skal utvikle seg.

2 : Alt for enkelt å bare slenge inn et tall i pollen.

 

Tok testen I dag for en liten stund siden og fikk litt mindre enn det jeg bruker å få i slike tester, blandt annet så feilet jeg stort innen aritmetisk med kun 10 poeng der , Totalsummen var på 121 (Glemte å ta bilde) , har brukt å få litt over 130 i standard Mensa tester og andre IQ tester som kan taes på nettet men det spørs hvor relevante disse er.

 

Men nå har jeg jo også en Svulst på hjernen så spørs om denne påvirker resultatene noe, blir spennende å se hvordan dette resultatet blir etter jeg har operert den bort neste måned (16d).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Hvor mange er det som faktisk har avlagt en mensa test av dere?

 

Om ikke annet så er det mange her som har ekstremt høye tanker om seg selv.

 

Helt enig med ditt innlegg!

 

Dagens samfunn har et stort problem, menneskene tror de er så mye smartere enn alle andre mennesker i samfunnet. Jeg er IKKE sånn. Noen mennesker har overinnsats på hverdagslige ting og ser at de er flinkere en mennesker som gjør hverdagslige ting på normalinnsats og da føler de at de er spesiell og at de er så mye smartere enn alle andre, de sier at mennesker som gjør det dårlig med hverdagslige ting minimuminnsats, sikkert fordi de ikke bryr seg, blir kalt for dumme mennesker.

 

Nå kommer jeg til pointet når vi virkelig trenger disse "smartere menneskene" så er de egentlig dumme fordi de kan bare "fun facts", mens de som er gjennomsnittlig eller lavere som ikke kan "fun facts" egentlig er så mye bedre fordi de kan det de driver med men de trenger ikke å vise det hele tiden som de som kan så mye "fun facts".

 

Jeg regnet med jeg jeg skulle få et gjennomsnittlig resultat på 100 IQ, men fikk 112 noe som sikkert bare var flaks selv om jeg utførte testen skikkelig. Jeg anser meg selv som en hvilken som helst gjennomsnittlig ubetydelig enkelt individ som samfunnet egentlig ikke har behov for inntil videre. Inntil videre da mener jeg når jeg er ferdig med sivilingeniør utdannelsen da har jeg en viss nytte i samfunnet.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Hvor mange er det som faktisk har avlagt en mensa test av dere?

 

Om ikke annet så er det mange her som har ekstremt høye tanker om seg selv.

 

Helt enig med ditt innlegg!

 

Dagens samfunn har et stort problem, menneskene tror de er så mye smartere enn alle andre mennesker i samfunnet. Jeg er IKKE sånn. Noen mennesker har overinnsats på hverdagslige ting og ser at de er flinkere en mennesker som gjør hverdagslige ting på normalinnsats og da føler de at de er spesiell og at de er så mye smartere enn alle andre, de sier at mennesker som gjør det dårlig med hverdagslige ting minimuminnsats, sikkert fordi de ikke bryr seg, blir kalt for dumme mennesker.

 

Nå kommer jeg til pointet når vi virkelig trenger disse "smartere menneskene" så er de egentlig dumme fordi de kan bare "fun facts", mens de som er gjennomsnittlig eller lavere som ikke kan "fun facts" egentlig er så mye bedre fordi de kan det de driver med men de trenger ikke å vise det hele tiden som de som kan så mye "fun facts".

 

Jeg regnet med jeg jeg skulle få et gjennomsnittlig resultat på 100 IQ, men fikk 112 noe som sikkert bare var flaks selv om jeg utførte testen skikkelig. Jeg anser meg selv som en hvilken som helst gjennomsnittlig ubetydelig enkelt individ som samfunnet egentlig ikke har behov for inntil videre. Inntil videre da mener jeg når jeg er ferdig med sivilingeniør utdannelsen da har jeg en viss nytte i samfunnet.

 

Alle mennesker er egoister. du sier at de fleste/alle er like dårlige, MEN HER FREMMHEVER DU DEG SELV!!!!!

Jeg er IKKE sånn.
men samtididg er du like dårlig som de andre, som fører til at alle tenker slik, eller da blir det selvmotsigelse.. :hmm:

 

ble du eid nå? :roll:

Endret av Gabbe
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg kan ikke ta alle mennesker i en kam, det er mange mennesker som hever seg over andre mennesker, men jeg er blant de menneskene som ikke hever seg over andre ergo "jeg er ikke sånn". Helt rettmessig av meg og beskrive meg slik. Jeg er ikke unik på noen som helst måte og det er mange andre som ikke er sånn heller at de hever seg over andre. Folk er forskjellig selv om mange hever seg over andre så betyr ikke det at alle er sånn.

 

Nei jeg ble ikke eid på noen som helst måte, det innlegget ditt er bare tragisk.

 

Edit:

Prøvde du å leke smart nå for å gjennomskue meg for å bevise at du er smartere enn andre? (facepalm).

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Dagens samfunn har et stort problem, menneskene tror de er så mye smartere enn alle andre mennesker i samfunnet.

 

Med menneskene refferrer du til menneskene, da ser du ikke på deg selv som et menneske, hva er du da? en makk? siden du ikke er sånn, du ble eid jo, det var forresten et retorisk spørsmål som ikke skal besvares. Ja det prøvde eg på, og med suksess.

Lenke til kommentar

Om ikke annet så er det mange her som har ekstremt høye tanker om seg selv.

Jeg for min del trives i min narsissisme :)

 

Det å påpeke at andre opptrer som bedre mennesker er også til en viss grad selvforherligelse, spør du meg.

Touché.

 

Jeg har av prinsipp aldri heller tenkt til å avlegge en Mensa-test.

Lenke til kommentar

Det er en ting jeg lurer på angående IQ-testen på Illvit: Er den tidsbasert? Grunnen til at jeg lurer er at jeg første gangen tok testen og fikk 13 poeng lavere enn andre gangen jeg tok testen. Ettersom det ikke virket som om den var tidsbasert, ville jeg forsøke å ta den enda en gang (uten å gjette meg fram). Resultatet jeg fikk den andre gangen tror jeg er helt fullstendig på viddene. I andre runde beholdt jeg det samme svaret på de (få) svarene som jeg muligens var litt usikker på, samtidig som jeg i løpet av andre runde oppdaget et nytt og mer logisk system i én av oppgavene.

Den eneste måten jeg kan tenke meg at poengsummen kunne gå opp med hele 13 poeng, var om jeg fullførte testen på kortere tid enn første gangen, noe jeg også gjorde. Noen tanker? En annen interessant sak var at gjennomsnittet av mine to resultater, tilsvarte resultatet jeg fikk i en annen engelsk test (www.iqtest.com). Jeg vil gjerne stemme i pollen her, men resultat #1 hører i den ene gruppen, og gjennomsnittet av de to resultatene (samt resultat #2) i en annen...

 

 

Nå en helt annen sak:

Jeg synes det er interessant at statistikken (i motsetning til hva forumet her viser) ellers (ifølge andre) viser at intellektuelle personer er mindre religiøse enn mindre intellektuelle. Se her hva Bibelen sier:

 

"For ordet om korset er dårskap for dem som går fortapt, men for oss som blir frelst, er det Guds kraft. Det står jo skrevet:

'Jeg [Gud] vil ødelegge de vises visdom,

og de klokes klokskap vil jeg gjøre til intet.'

Hvor er da de vise, hvor er de skriftlærde, hvor er denne verdens kloke hoder? Har ikke Gud vist at verdens visdom er dårskap? For da verden ikke brukte visdommen til å kjenne Gud i hans visdom, besluttet Gud å frelse dem som tror, ved den dårskap som vi forkynner. For jøder spør etter tegn, og grekere søker visdom, men vi forkynner en korsfestet Kristus. Han er en snublestein for jøder og dårskap for hedninger, men for dem som er kalt, både jøder og grekere [hedninger], er Kristus Guds kraft og Guds visdom. For Guds dårskap er visere enn menneskene, og Guds svakhet er sterkere enn menneskene."

 

Legg merke til hva Paulus skriver videre til de troende angående intellekt og tro (der flertallet av publikum mest sannsynlig var fra underklassen):

 

"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt. Men det som i verdens øyne er dårskap, det utvalgte Gud for å gjøre de vise til skamme, og det som i verdens øyne er svakt, det utvalgte Gud for å gjøre det sterke til skamme. Ja, det som i verdens øyne står lavt, det som blir foraktet, det som ikke er noe, det utvalgte Gud for å gjøre til intet det som er noe, for at ingen mennesker skal ha noe å være stolt av overfor Gud. Dere er hans verk ved Kristus Jesus, han som er blitt vår visdom fra Gud, vår rettferdighet, helliggjørelse og forløsning, for at den som er stolt, skal være stolt av Herren, slik det står skrevet."

 

Hele tankerekken er ganske provoserende, er det ikke? Men ville det ikke være et genialt trekk fra Guds side, slik at alle mennesker kunne bli frelst, uavhengig av intelligens og medfødte evner? Og det interessante er at det nettopp er de mer intellektuelle som har tilbøyeligheten til selvgodhet og selvtilstrekkelighet, dem som aller vanskeligst kan godta at de selv (slik som alle andre) er håpløse mennesker som trenger hjelp utenfra, som trenger noe mer enn det de selv kan prestere. Et annet ord for det, kan være stolthet.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Fikk 124 til tross for at jeg faila på den første i hukommelsesdelen (skrev klar ferdig gå XXXXX :D) - noe som er ~10 (hvis jeg husker rett) høyere enn jeg fikk på mensa sin online-test. Mensa sin tok dog ikke høyde for hukommelse, språk o.l.

 

Vet ikke hva jeg stoler mest på av 115 og 124. Vil jo helst stole på 124, men er litt usikker ja. :) (mensa sin ble tatt på skolen i en skoletime da, mulig det har spilt inn på scoren :p)

 

EDIT: Ikke-religiøs.

Endret av Zodihax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...