Gå til innhold

Hvem har høyest IQ på dette forumet? Religiøse eller Ikke religiøse?


  

173 stemmer

  1. 1. Stem på resultatet fra IllVits IQ-test (eller en formell WAIS test om du har tatt dette)

    • Jeg er religiøs med en IQ mellom 80 og 90
      2
    • Jeg er religiøs med en IQ mellom 91 og 100
      1
    • Jeg er religiøs med en IQ mellom 101 og 110
      0
    • Jeg er religiøs med en IQ mellom 111 og 120
      6
    • Jeg er religiøs med en IQ mellom 121 og 130
      5
    • Jeg er religiøs med en IQ over 130
      12
    • Jeg er ikke-religiøs med en IQ mellom 80 og 90
      1
    • Jeg er ikke-religiøs med en IQ mellom 91 og 100
      1
    • Jeg er ikke-religiøs med en IQ mellom 101 og 110
      6
    • Jeg er ikke-religiøs med en IQ mellom 111 og 120
      36
    • Jeg er ikke-religiøs med en IQ mellom 121 og 130
      59
    • Jeg er ikke-religiøs med en IQ over 130
      44


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som eg sa til mikkelrev, troll more please? og en forumveileder som troller, det var nytt.

Hva i alle dager?

 

92 er en helt normal gjennomsnittlig IQ. Forresten håper jeg at du (eller andre for den del) ikke tar IQ seriøst, altså; det er ikke slik at alle med 120 til 130 er supersmarte. Og de med 80 dumme. IQ er med på å beskrive visse ferdigheter, og å være «smart» kan være så mangt, noe som går forut IQ-konseptet. Denne IQ-testen tester bare noen få områder innenfor intelligensspekteret, og det bør ikke tas høytidelig på noen måte.

Endret av Ishq
Lenke til kommentar

Som eg sa til mikkelrev, troll more please? og en forumveileder som troller, det var nytt.

Hva i alle dager?

 

92 er en helt normal gjennomsnittlig IQ. Forresten håper jeg at du (eller andre for den del) ikke tar IQ seriøst, altså; det er ikke slik at alle med 120 til 130 er supersmarte. Og de med 80 dumme. IQ er med på å beskrive visse ferdigheter, og å være «smart» kan være så mangt, noe som går forut IQ-konseptet. Denne IQ-testen tester bare noen få områder innenfor intelligensspekteret, og det bør ikke tas høytidelig på noen måte.

 

fail much? IQ er intelligens, nei eg tar ikke IQ seriøst, hvis eg forstår deg riktig, en person med masse kunskap som har 100 i IQ er "smartere" enn en med 120 som ikke har mye kunnskap, derimot er det lettere å tilegne seg kunnskap dersom du har en høy intelligens, altså vil en med høy IQ mest sannsynlig har høyere kunnskapsnivå.

Lenke til kommentar

fail much? IQ er intelligens, nei eg tar ikke IQ seriøst, hvis eg forstår deg riktig, en person med masse kunskap som har 100 i IQ er "smartere" enn en med 120 som ikke har mye kunnskap, derimot er det lettere å tilegne seg kunnskap dersom du har en høy intelligens, altså vil en med høy IQ mest sannsynlig har høyere kunnskapsnivå.

:roll:

 

IQ er ikke det samme som intelligens. Allerede i første linje kom du med en bastant, dog feil påstand. IQ-skalaen er et forsøk på å tallfeste en persons intelligens innenfor visse områder ut i fra Gausskurven.

 

Kunnskap er ikke det samme som intelligens. Denne IQ-testen tester noen former for intelligens, men ikke alle. Man kan fint skåre lavt på denne testen og være særdeles intelligent på andre områder.

 

Ikke bland denne testen og begrepet intelligens. Denne testen er, som nevnt, kun en indikator på visse typer intelligens. Og hvorfor drar du inn og sammenligner kunnskapsnivå og intelligens? Det er helt irrelevant i denne diskusjonen.

Endret av Ishq
Lenke til kommentar

Fikk 114 IQ, så det er tydeligvis mange smartinger her inne.

 

Hadde mine styrker innenfor logikk,språk og den visuelle seksjonen. Dårligst var jeg i hukommelse og artimetikk.

 

Kunne sikkert ha gjort det bedre hvis jeg hadde brukt mere tid på den.

 

PS: Er ikke-religiøs.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Mensa sin er bedre ja, men danmark sin mensa test er enda bedre.

Hvordan dømmer man hvor bra en IQ test er?

 

Snakket med et par mensa medlemmer en tid tilbake; 2010 begynnelse.

De sa at den Danske testen tok for seg mer enn hav den norske gjorde altså, se rekkefølgen her:

 

JIH

JIH

JI?

 

hva kommer i ?, J, I eller H? dette er eksempelet på den norske testen, den danske ville da sett slik ut:

 

JYH

YHJ

HY?

 

Hva ville du satt inn i "?", y,y eller h

 

Ser du at den danske kan måle flere "grader av rett svar?

 

y ville vært det totalt riktige svaret, mens y og h ville vært 1/2 riktig siden y er riktig bokstav men feil farge og h er riktig farge men feil bokstav; dra vanskeligheten opp et par hakk og du har en IQ test.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...