Gå til innhold

Hvem har høyest IQ på dette forumet? Religiøse eller Ikke religiøse?


  

173 stemmer

  1. 1. Stem på resultatet fra IllVits IQ-test (eller en formell WAIS test om du har tatt dette)

    • Jeg er religiøs med en IQ mellom 80 og 90
      2
    • Jeg er religiøs med en IQ mellom 91 og 100
      1
    • Jeg er religiøs med en IQ mellom 101 og 110
      0
    • Jeg er religiøs med en IQ mellom 111 og 120
      6
    • Jeg er religiøs med en IQ mellom 121 og 130
      5
    • Jeg er religiøs med en IQ over 130
      12
    • Jeg er ikke-religiøs med en IQ mellom 80 og 90
      1
    • Jeg er ikke-religiøs med en IQ mellom 91 og 100
      1
    • Jeg er ikke-religiøs med en IQ mellom 101 og 110
      6
    • Jeg er ikke-religiøs med en IQ mellom 111 og 120
      36
    • Jeg er ikke-religiøs med en IQ mellom 121 og 130
      59
    • Jeg er ikke-religiøs med en IQ over 130
      44


Anbefalte innlegg

Hah!

Ja, sikkert mange som svarer ærlig på denne, ja..

 

Det faktum at det er så mange 15åringer her som "fikk så høyt" så vedder jeg en og en halv krone på at de ljuger på seg et par-20 poeng ekstra...

show.bmpshow.bmp<a href=show.bmpshow.bmp' alt='show.bmpshow.bmp'>

man you just got Owned! How does it feel to be stupid?

 

 

BTW, hva fikk dere på det logiske? Eg fikk 15

 

<a href=15.bmp' alt='15.bmp'>

Endret av Gabbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hah!

Ja, sikkert mange som svarer ærlig på denne, ja..

 

Det faktum at det er så mange 15åringer her som "fikk så høyt" så vedder jeg en og en halv krone på at de ljuger på seg et par-20 poeng ekstra...

show.bmpshow.bmpshow.bmpshow.bmp

man you just got Owned! How does it feel to be stupid?

 

 

BTW, hva fikk dere på det logiske?

 

Bilder betyr ikke nødvendigvis alt.

 

5184569619_ab8e973107_b.jpg

 

Lenke til kommentar
Og fjortis er en tilstand -ikke en alder. Bare så det er sagt.

 

Er ikke det hva alle fjortisser sier? ;)

 

Uansett, ja - undersøkelsen kan jukses med, men det er vel heller ikke en del av min masteroppgave akkurat, jeg bare undret meg over nivået her inne, og har sånt sett fått svar..

 

Det jeg undrer meg over nå er hva samme undersøkelse på db.no hadde vist :)

Lenke til kommentar

Er ikke det hva alle fjortisser sier? ;)

 

Jer er ikke fjortis, ikke i nærheten engang, hvis det var meg du siktet til der.. Jeg er 23..

 

Zoomet litt på deres bilder, og der var det nok endel som dere burde rettet på, samt at dere burde finne skikkelige fonts slik at det skal se noenlunde troverdig ut, min står fremdeles.

 

Hah!

Ikke få meg til å le..

Det var for å illustrere et poeng. Det er INGEN tvil om at du photoshoppa det... :roll:

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Zoomet litt på deres bilder, og der var det nok endel som dere burde rettet på, samt at dere burde finne skikkelige fonts slik at det skal se noenlunde troverdig ut, min står fremdeles.

Det tar jo ikke lang tid. Tingen er at vi gjorde det for, og derfor ikke tok oss tid til å få den helt perfekt.

 

edit, her har du font-informasjon;

font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;

font-size: x-large;

font-weight: bold;

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

Jeg stoler ikke på noen andre tester enn MENSA-tester. Illustrert vitenskap er populærvitenskap og mye av det de skriver om har ikke rot i virkeligheten, ergo jeg er skeptisk til denne "iq" testen.

 

Eller så kanskje det betyr at den gjevne forumbruker er over gjennomsnittet?

 

Eller at de som ikke er godt over gjennomsnittet velger å ikke svare.

 

Dog har jeg inntrykk av at de fleste forumbrukere er over snitt intelligente, i hvert fall av de som blir her en stund. De er vandt til å bruke litt ekstra tid til å tillegne seg informasjon, de formulerer seg saklig, og de hjelper andre som har problemer med tekniske ting.

 

Kan ta screenshot av min test om det skulle være interesant, om dere mener at jeg lyver.

 

Jeg har MEGET vanskelig for å tro at den jevne forumbruker er noe særlig over gjennomsnittet når det gjelder IQ.

 

IQen din blir ikke høyere av å diskutere. IQen din blir ikke høyere av å formulere seg bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så du min post på forrige side som omhandlet selve testen?

 

Anyways, MENSA testen er også dårlig (jeg syns den er dårligere, da den ganske utelukkende fokuserer på romforståelse), så sånt sett er det beste en WAIS-III test utført av en psykiater, og den koster 12-13 000 å gjennomføre.

 

Sett i lys av det er IllVits gratis netttest med ca 4% feilmargin ikke så helt dum..

Lenke til kommentar

Artig test, fekk 136:) Trur derimot ikkje det vil vere mogleg å finne ein signifikant gyldig korrelasjon mellom religion og intelligens ettersom andre samfunnsfaktorar, som geografisk lokalisering og påveknad under oppveksten ofte vil ha langt meir å seie for eiga vedkjenning enn rein iq åleine. Meiner å ha lese ein plass at 90% av alle kristne har vakse opp i ein kristen familie, og viss barna har om lag same intelligens som foreldra vil vel kvotienten halde seg relativt stabil på kort sikt.

 

Hadde forresten vore gøy å sett reaksjonane dersom nokon hadde laga ein liknande tråd med samanlikning av ulike etniske grupper. Det skulle blitt rabalder det ;)

post-162862-0-99925600-1290038063_thumb.png

Endret av HEAL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...