HaKj Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Hei Har følgende problem i excel: Jeg har to excel ark. På det ene har jeg en fremdriftsplan hvor jeg bruker to forskjellige fargekoder, en for produksjon(blå) og en for montering(grønn). Jeg ønsker at ark nummer to skal se akkurat lik ut som ark nummer en. Eneste unntak er at jeg ønsker kun å vise de cellene som er fylt med grønnfarge. Har prøvd med en hvis - funksjon, men får ikke denne til å ta med fargede celler uten innhold. antakelig må det lages en ny funksjon for å få til dette. Har fått god hjelp her før, og prøver igjen. hilsen Harald Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Skulle gjerne lagt en funksjon for deg, men mine VB-kunnskaper er heller dårlige. Men, ta en titt her: http://www.xldynamic.com/source/xld.ColourCounter.html Ser ut til at det er akkurat dette du trenger Lenke til kommentar
HaKj Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Hei Leste gjennom disse sidene nå. Der stod det mye interessant, men det løste ikke problemet mitt helt. Tror kanskje jeg trenger en enkel makro som sjekker et område på ark 1, og ser etter de cellene som er grønne, og merker tilsvarende celler på ark 2 med samme farge. Harald Lenke til kommentar
valentino Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Dette høres ut som en spennende utfordring, men jeg klarer ikke å se for meg hva problemet står i. Har du mulighet å legge ut et eksempel på hvordan dokumentet ditt ser ut, og forteller hva du skal bruke de ulike delene til? Selv om det ikke er noen som klarer å svare på ditt eksakte spørsmål kan det hende noen har en god alternativ måte å løse problemet. Lenke til kommentar
HaKj Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 Her er bilde av de to arkene jeg bruker. Vi fyller inn prosjekt og setter opp bemanning på de forskjellige prosjektene. På ark 1 setter vi opp produksjonsbemanning med antall folk på de forskjellige prosjektene. Det er den blåfargede ruten med tall i. Så merker vi med grønt, der vi trenger montasjebemanning. Vi har en annen prosjektleder som tildeler montasjebemanning. Han skal jobbe med ark 2. Det jeg ønsker er at de grønnfargede overføres til ark 2, f. eks hvis celle a1 er grønn på ark 1 så blir den også grønn på ark 2. Er det mulig enten ved å lage en funksjon som ordner dette, eller en makro? mvh Harald Lenke til kommentar
valentino Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Skal informasjonen som prosjektlederen på bemanning skriver inn i ark2 føres over til ark1 eller holdes det separat? Dersom det skal holdes separat kan du bruke en kode i ark 1 som du kan søke etter og bruke betinget formatering i ark2 for å få den aktuelle cellen grønn der. Slik jeg forstår det har dere alle prosesser i prosjektet på 1 rad. Jeg vet fra andre prosjektplaner jeg har sett at det noen ganger kan være overlapping mellom 2 prosesser. Dvs. at den ene starter før den andre er helt slutt. I så fall kan det muligens være en fordel å ha nye prosesser på en annen rad, f.eks. raden under. I så fall kan hele den raden med montasjearbeidet legges over i ark 2. Jeg har dessverre ikke nok kunnskaper om makroer og slikt til å kunne hjelpe deg med den nøyaktige forespørselen. Dersom ingen av mine forslag virker gjennomførbar for dere så får du bare overse dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå