abene Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Opera Software økte omsetningen og overskuddet for tredje kvartal 2010. Les mer Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Opera trenger bare flash-støtte for Mobile og Mini på Android så er alt i boks Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Imponerende tall! Til sammenligning omsetter Mozilla Corporation for 75 millioner dollar (2007). Opera software omsetter altså for rundt 50% mer enn Mozilla til tross for at Mozilla har vesentlig større markedsandel på hovedproduktet, nettleser til PC. Endret 15. november 2010 av Simen1 Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Simen da, hvordan kan du sammenligne 2007 tall med dagens tall? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Det var dessverre alt jeg fant i farta. På grunn av finanskrisa (nedgang og så oppgang) gjetter jeg på at det ikke er helt på jordet i forhold til dagens tall. Hvis du har oppdaterte tall på omsetningen til Mozilla så mottas det med takk. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Mozillas omsetning i 2008 var på 79 million dollar, opp 5% fra 2007. Når det gjelder størrelsen på omsetning i forhold til Opera, kanskje dette kan ha en sammenheng med at Opera er et profittdrevet selskap? Mozilla derimot er "a non-profit organization that promotes openness, innovation and participation on the Internet." Lenke til kommentar
BetongApe Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Zlatzman: Nå blander du Mozilla Foundation med Mozilla Corporation (fort gjort, jeg vet). Mozilla Corporation er ikke non-profit. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Ettersom Mozilla Corp eies 100% av Mozilla Foundation går et eventuelt overskudd i Mozilla Corp til Mozilla Foundation så vidt jeg kan skjønne. Dermed tror jeg stadig poenget står. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Ettersom Mozilla Corp eies 100% av Mozilla Foundation går et eventuelt overskudd i Mozilla Corp til Mozilla Foundation så vidt jeg kan skjønne. Dermed tror jeg stadig poenget står. Nei, for Mozilla Corporation er fortsatt et firma. Det ble dannet nettopp for å la Mozilla tjene mer. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Hurra for Opera og mine aksjer kjøpt til omtrent 17,- for ett år siden. Siden det har jeg fulgt med på firmaet, og det går skummelt bra for de. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Ettersom Mozilla Corp eies 100% av Mozilla Foundation går et eventuelt overskudd i Mozilla Corp til Mozilla Foundation så vidt jeg kan skjønne. Dermed tror jeg stadig poenget står. Nei, for Mozilla Corporation er fortsatt et firma. Det ble dannet nettopp for å la Mozilla tjene mer. Før Mozilla Corp. ble opprettet levde Mozilla Foundation hovedsaklig av pengegaver. Ettersom det er meget strenge regler for hvordan en stiftelse (=Mozilla Foundation) kan operere i USA, ble Mozilla Corp. opprettet for å gjøre det mulig å inngå avtaler med f.eks. Google om å motta betaling for henvisning av 'search requests' osv. Formålet med Mozilla Corp. er ikke å "maksimalisere fortjeneste for eierne", men å "generere inntekt til dekning av løpende utgifter". I så måte vil det ikke være riktig å kalle dem "for profit". (Men det betyr ikke at de er "for deficit" heller.) De la fram årsrapporten for 2009 den 18. november. En liten FAQ laget de også. Omsetningen i 2009 var forøvrig $104 millioner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå