Gå til innhold

Autopass Brikke ?

vivastar

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk min autopass brikke nå på fredagen, men når jeg passerer så lyser det ingenting i bomstasjonen. Jeg har plassert den akkurat slik som det er beskrevet i manualen, men jeg overførte pengene samme dag som jeg fikk autopass brikken til kontoen min. Men jeg mener bomstasjonen skal lyse uansett selv om du ikke har penger på autopass brikken, eller ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utdrag fra Fjelllinjen.no:

"Det kan ta 3-5 virkedager fra du har betalt til dette blir oppdatert i vårt system.

Hvis det er betalt med feil beløp eller uten KID-nummer vil det ta noe lenger tid å behandle innbetalingen og få den registrert. Det kan også ta noe lenger tid i forbindelse med helger og fridager.

Så lenge du har sjekket at betalingen har gått ut fra din konto kan du anse AutoPASS-avtalen din som gyldig."

Lenke til kommentar

Selv om du ikke har betalt skal du fortsatt få lys, enten hvitt eller grønt. Uansett, gi den noen dager, det koster ikke noe ekstra, siden skiltet uansett blir matchet til avtalen.

Merk at på noen biler kan det være merket et område som er beregnet for feste av brikke med et rutemønster. Dersom et slikt område finnes skal dette brukes istedet for standardplasseringen. Dette står også beskrevet i monteringsinstruksjonene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Selv om du ikke har betalt skal du fortsatt få lys, enten hvitt eller grønt. Uansett, gi den noen dager, det koster ikke noe ekstra, siden skiltet uansett blir matchet til avtalen.

Merk at på noen biler kan det være merket et område som er beregnet for feste av brikke med et rutemønster. Dersom et slikt område finnes skal dette brukes istedet for standardplasseringen. Dette står også beskrevet i monteringsinstruksjonene.

Hvis negativt beløp blir for stort så vil det hvite lyset slutte å blinke. Dette har jeg erfart selv ;). Vær og obs på at du ikke har plassert brikken på feil sted på ruten. Noen ruter har en form for solfilm som hindrer endel av signalene og det må da plasseres innenfor den sorte skraverte delen ved sladrespeilet.

Lenke til kommentar

Legger til et spørsmål i denne tåden, jeg. Jeg har kjørt noen passeringer uten brikke mens jeg ventet på å motta den, vil jeg da bli fakturert full pris for disse passeringene eller vil jeg få rabatten?

Siden du er registrert i systemet og avventer ny brikke så antar jeg at bomselskapet vil belaste din konto og at du dermed får rabatt.

Lenke til kommentar

Legger til et spørsmål i denne tåden, jeg. Jeg har kjørt noen passeringer uten brikke mens jeg ventet på å motta den, vil jeg da bli fakturert full pris for disse passeringene eller vil jeg få rabatten?

Det spørs vel om du har fått konto. Så snart du har fått opprettet konto og det er registrert et brikkenummer mot regnummeret ditt vil passeringer bli registrert på brikken selv om det må via skiltgjenkjenning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...