MartyRot Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Jeg er ute etter en mulighet til å oppdatere en tekstboks(1) på egen hjemmeside ved å skrive i en annen tekstboks(2) og trykk på "oppdater" etc. så blir tekstboks(1) oppdatert i realtime (uten å refreshe siden). Det er kun den personen som har tilgang til admin boksen som kan oppdatere teksten. Finnes det en god metode for dette? Endret 15. november 2010 av MartyRot Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Tror det er noe slikt som navnpatekstboks.value == navnPaDenAndreTekstboksen.value; Og så mener jeg du ikke kan bruke paranteser i navn på tekstboksene dine. Endret 16. november 2010 av geir__hk Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Det må være enkelt-likhetstegn, ellers vil det geir__hk skriver fungere. Lenke til kommentar
worseisworser Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jeg er ute etter en mulighet til å oppdatere en tekstboks(1) på egen hjemmeside ved å skrive i en annen tekstboks(2) og trykk på "oppdater" etc. så blir tekstboks(1) oppdatert i realtime (uten å refreshe siden). Det er kun den personen som har tilgang til admin boksen som kan oppdatere teksten. Finnes det en god metode for dette? Ja, reverse HTTP eller Comet; ofte v.h.a. AJAX. (..i nyere browsere kan også web-sockets (HTML5) brukes, men reverse HTTP/Comet fungerer i alle..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå