audigeir Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Har koblet 3 hovedkort til en PSU men sliter med at alle PC slår seg av når jeg slår en av pcene. Så spm. er om det lar seg gjøre å koble litt annerledes på ATX kablen eller om jeg må ha 3 PSUer? Noen som vet eller har prøvd dette tidligere? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Har ingen erfaring med dette, men hvordan har du koblet pin 14 (PS_ON)? Dette er en utgang fra hovedkort til PSU. Det må vel bli problematisk hvis alle 3 utgangene er koblet sammen. Lenke til kommentar
audigeir Skrevet 15. november 2010 Forfatter Del Skrevet 15. november 2010 Har skjøtet kablene, så ser at det er et problem. Hvis alle pc er slått av så er det bare en "on" knapp som virker, og da slår alle seg på. Kan slå av pc(ene) etter at de er slått på, men en av pcene må alltid slås av til slutt, da den styrer PSUen. så slår jeg av pc3 så vil da pc1 og 2 mister da strømmen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Det høres ut som at du forventer at PC skal slå seg av og på uavhengig av de andre? Det er ikke mulig. Det er jo ikke PC du slår av og på, men PSU. Og når du har bare en PSU så må alle enten være av eller på. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 KISS koble fra pinne 14 (den grønne lederen) fra alle kortene, og legg den til en manuell bryter. Lenke til kommentar
audigeir Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Ble vist litt mer en det jeg trodde i starten. Selv om jeg får PC til å slå seg av så vil diskene ha konstant strøm. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 tja, det kan jo fikses med releer, men da begynner det å bli såpass mye greier at det antagelig er lettere å bare kjøre 1 psu til en maskin Lenke til kommentar
audigeir Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 Ser ut som at det blir kjøpt inn PICO PSUer. Har målt strømmen over et par uker og har et snitt forbruk på 183W for de 3 pc, 17 HD og skjerm. Så da blir til å finne riktig PSU er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå