Gå til innhold

Intel senker SSD-prisene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hvor mange kanaler den nye 120 GB-utgaven får og ytelsen vs 80 og 160 GB utgavene.

Uansett er det ikke spennende spesifikasjoner her. Prisfallet er spennende, men ikke spesifikasjonene. Spennende spesifikasjoner kommer nok med Gen 3. Det er rimelig åpent hvorvidt ytelsen vil øke litt, mye eller noe i det hele tatt. Når Gen 3 kommer tipper jeg prisen per GB bare faller med rundt 20%. Dere som håper på dobbel kapasitet uten økning i prisen vil nok bli skuffet.

Ellers så er jeg spent på prisen til den nye X25-V 40 GB som skal komme i 1. kvartal. Håper den blir ca 500 kr sånn at innstegsprisen til (god) SSD blir vesentlig lavere enn i dag. Det er langt i fra alle som trenger plass til W7 og ørten store spill.

Det er iallefall begrenset plass du trenger som "bare" lurker her på forumet  :green:

Lenke til kommentar

Selv om de fleste nok vet det nå, så skader det jo ikke å nevne grunnen til denne passende prisjusteringen:

Det er mulig jeg er kunnskapsløs i dette tilfellet, men det bildet er så lite at det er uleselig. Det er umulig for meg å se noen grunn for prisjustering ut fra det. Kan du utdype?

Lansering av 3. generasjon Intel-SSD (Postville refresh), prisjusteringa er for å selje ut 2. generasjonsenhetane som skal ut.

Lenke til kommentar

Mye bedre å kjøpe en 32gb for 500kr til bare OSet.

På en ren surfemaskin kan det være en god idé.

Men det er greit at spill og div. andre programmer som skriver og leser en del data også laster/jobber raskere, derfor så holder ikke 32gb for hvem som helst.

Ja, personlig trodde jeg 80 GB skulle holde greit til OS progs og spill, men det er faktisk litt knapt. Så jeg kommer antakelig til å oppgradere når gen3 kommer, eller en liten stund etter.

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...