Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerter i tenner etter fjerning av visdomstann

Skyen

Anbefalte innlegg

Jeg fikk fjernet en visdomstann (nede) i forrige uke. Smertene har ikke vært så altfor ille, og selve sårstedet er smertefritt. Kjeven har vært noe øm, men den er ok nå. Men jeg har smerter i munnen på den siden som visdomstanna satt i. Men jeg det kjennes ut som smerter i både øvre og nedre kjeve. Det er en slags pulserende smerte, og jeg kjenner at den strekker seg ut mot øret.

Jeg har fått paralgin forte av tannlegen, men jeg synes ikke at de gir noen smertelindring. Ibux demper det heller ikke. Er det noen som har noen gode råd å komme med, eller bør jeg ringe tannlegen og forhøre meg der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde tilsvarende problem etter jeg og trakk visdomstann nede. Viste seg det er "beinplater" som holder tennene på plass. Denne ble ikke med ved trekking av tannen så den kom gradvis ut av seg selv ved siden av der tannen ble trukket. Hos meg kjentes det en periode ut som det kom en ny tann på samme sted, men plutselig forsvant smertene og den nye "tanna" var borte.

Går da ut fra at kroppen støtte ut "beinplaten" og at jeg må ha svelget den eller noe.

Høres noe snodig ut, men fikk forklaringen av samme tannlege som trakk tannen i første omgang så går utfra at det er snev av sannhet i det.

Lenke til kommentar
Gjest trond tannfe

Jeg fikk fjernet en visdomstann (nede) i forrige uke. Smertene har ikke vært så altfor ille, og selve sårstedet er smertefritt. Kjeven har vært noe øm, men den er ok nå. Men jeg har smerter i munnen på den siden som visdomstanna satt i. Men jeg det kjennes ut som smerter i både øvre og nedre kjeve. Det er en slags pulserende smerte, og jeg kjenner at den strekker seg ut mot øret.

Jeg har fått paralgin forte av tannlegen, men jeg synes ikke at de gir noen smertelindring. Ibux demper det heller ikke. Er det noen som har noen gode råd å komme med, eller bør jeg ringe tannlegen og forhøre meg der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...