Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jentenes spørretråd om gutter

Gjest Answer

Anbefalte innlegg

Hvorfor syns dere det er negativt å være/bli kalt søt, hvis dere syns det?

Å bli kalt søt mener jeg kan både være positivt og negativt, men liker i de fleste situasjoner ikke å bli kalt det. Føler at det er noe man sier til en jente, og at en gutt som blir kalt for søt er mer den "rare" og sjenerte typen.

Enig her. Hvis en jente sier til en gutt "åh, du er så søt", så skjønner gutten at jenta "liker" han, men ikke på den måten som han har lyst å bli likt av henne. Det er mer "du er søt og det er fint å ha deg som en venn".

Det er ikke slik i alle tilfeller. Jeg føler at det er enklere for jenter å si til gutter at de er søt og at det kanskje blir litt "flauere" å bruke ord som "fin, deilig, kjekk".

Edit; Har vi en spørretråd for gutter om jenter?

Endret av Magiii
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig her. Hvis en jente sier til en gutt "åh, du er så søt", så skjønner gutten at jenta "liker" han, men ikke på den måten som han har lyst å bli likt av henne. Det er mer "du er søt og det er fint å ha deg som en venn".

Det er ikke slik i alle tilfeller. Jeg føler at det er enklere for jenter å si til gutter at de er søt og at det kanskje blir litt "flauere" å bruke ord som "fin, deilig, kjekk".

Ja var vell noe slikt jeg prøvde å komme frem til :D kjekk, sexy deilig er ord som indikerer en økning din sexuelle status hos jenten, og det er denne statusen du konkurerer med andre menn om. Søt, derimot, forbindes vell mer med omsorg, ikke sex.

Lenke til kommentar

Jeg venta på et svar ang. søt og venn.

Hvis en jente kaller en gutt for søt (og det kan være andre uttrykk som er like ille, som f.eks "kjekk", dette avhenger stort av hvor i landet man er, alder, situasjonen), så er det et uttrykk på "du er søt, men jeg vil gjerne [bare] være venn med deg". Var gutten på sjekkejakt, så er det en absolutt nedtur, og man har fort havna i den såkalte vennefella. Kanskje man kom i vennefella uansett, men beviset kom der og da det ble sagt.

Lenke til kommentar

Jeg venta på et svar ang. søt og venn.

Hvis en jente kaller en gutt for søt (og det kan være andre uttrykk som er like ille, som f.eks "kjekk", dette avhenger stort av hvor i landet man er, alder, situasjonen), så er det et uttrykk på "du er søt, men jeg vil gjerne [bare] være venn med deg". Var gutten på sjekkejakt, så er det en absolutt nedtur, og man har fort havna i den såkalte vennefella. Kanskje man kom i vennefella uansett, men beviset kom der og da det ble sagt.

Enig i det du sier, bortsett fra at "kjekk" er like ille som søt. Jeg ville mye heller fått høre av ei jente at jeg er kjekk istedenfor søt.

På ungdomskolen og videregående fikk vi gutter høre av jenter på samme alder at vi var søte, men da jentene pratet om eldre gutter brukte de alltid ord som "pen, kjekk osv". Så hvis en gutt får vite at han er pen eller kjekk hos ei jente, så øyner dette håp hos gutten. Hvis en får kommentarer på at en er søt, så blir en selvfølgelig "glad", men tror de fleste gutter skjønner at da er leken over.

Endret av Magiii
Lenke til kommentar

Når prater en kvinne for mye?

Når en gutt ikke hører etter lengre, da er det på tide med nytt samtaleemne eller kutte litt ned på "masingen".

liker dere ikke å høre på detaljer?

Hvilken detaljer?

Er det noen av dere som sjekker opp en jente ved å fornærme henne for å få oppmerksomheten hennes? eller har dere noen kamerater som gjør det?

pffh, det opplevet jeg i helgen... merkerlig, men for hans sin del så funket det:P

Plukke opp noen med fornærmelse høres bare dumt ut, men nå er jeg ikke en som faktisk bruker tid på å skaffe kjæreste.

Lenke til kommentar

Angående søt, så kan det være både positivt og negativt. Det kommer helt an på situasjonen.

Hvis dama di sier du er søt når du kommer med en gave, er det stort sett positivt, for da mener hun at det du gjør er søtt og romantisk. Hvis noen derimot sier til deg at du har en søt nese, eller at du rett og slett bare er søt, og det er tydelig at hun mener utseende, da er det ganske krise. Alle gutter vet at jenter ikke går etter de "søte" guttene, men de kjekke, deilige og pene. Søt er det man er hvis man verken er kjekk eller deilig, og ikke noe en gutt ønsker å høre.

Eventyreren: 7/10

Lenke til kommentar

Se på det som å gi fødsel til en voksenstørrelse unge. laugh.gif

Du glemte å gange det med 1000. Det er ikke likt noen annen smerte. Det er ikke bare vondt, men man blir kvalm, og svimmel av det også.

Dessverre alt for sant. Det er helt umenneskelig vondt... jeg har klart å ramle på sykkelstanga i min barndom jeg og. Det unner jeg ikke min verste fiende!

Når jenter prøver seg med "men det er vondt for oss å bli slått i puppen og" må jeg bare le...det viser at de ikke skjønner noenting. Men igjen, det går ikke an å forestille seg smerten, så jeg kan ikke klandre dem...

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvorfor flertallet av gutter setter paralleller mellom billig/løs og pen. Jeg er så drit lei av å bli tatt useriøst fordi jeg liker å se bra ut. Snart begynner jeg å gå ut uten så mye som gre håret. Kjære mannfolk; selv om man bryr seg om hvordan man ser ut, så kan man faktisk lese og skrive. Det er nullsjanse for å få seg noe når man møter ei dame med et spørsmål som insinuerer at hun er et brødhue.

OG. Gjør det virkelig så vondt å bli klinka til i ballene?

Pene jenter blir kanskje tatt mindre seriøst fordi mange av dem ikke er vant til å anstrenge seg, siden utseendet fikser alt for dem uansett. Kjedelig for pene og smarte, men slik er det jo her i livet... Hvis du er pen, så har du vært heldig. Tenk på de som er stygge, som både blir behandlet dårlig, og som ikke får noen fordeler pga. utseendet. De har virkelig noe å klage over.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når prater en kvinne for mye?

Når jeg ikke klarer å holde øyekontakt lenger, da er det på tide å gi seg, og heller spørre meg et spørsmål eller to.

liker dere ikke å høre på detaljer?

Liker veldig godt å høre detaljer jeg, men detaljer jeg interesserer meg for. Og det må du finne ut av selv.

Er det noen av dere som sjekker opp en jente ved å fornærme henne for å få oppmerksomheten hennes? eller har dere noen kamerater som gjør det?

Har kun lest om dette på forumet egentlig. PUA-tråden. Og som du selv merket så fungerer det, men som mye annet betyr det veldig lite hva som sies, og mer hvordan det sies, hvilken kroppsholdning og utstråling du har osv...

Jeg går ikke ut for å sjekke opp jenter, så jeg har aldri gjort det. Jeg har heller ikke hørt om at noen av kompisene mine har gjort det heller, selv om det er sannsynlig at et par av de har prøvd.

Lenke til kommentar
Gjest nøtteknekkern

Se på det som å gi fødsel til en voksenstørrelse unge. laugh.gif

Du glemte å gange det med 1000. Det er ikke likt noen annen smerte. Det er ikke bare vondt, men man blir kvalm, og svimmel av det også.

Dessverre alt for sant. Det er helt umenneskelig vondt... jeg har klart å ramle på sykkelstanga i min barndom jeg og. Det unner jeg ikke min verste fiende!

Nå må dere gi dere! A sammenligne med å føde er å dra det VEL langt! Vent til dere selv står på fødestua med deres utkårede som revner nedentil mens hun presser så hun er rødlilla i ansiktet og skriker for full hals, og det etter å ha skreket å bært seg i 4-5timer sammenhengende før musa til slutt ga etter, så oppdager dere nok fort at å bli sparket i nøttene er walk in the park sammenlignet med noe sånt!

Litt on topic:

Når prater en kvinne for mye?: Når jenter blir veldig engasjert går det fort unna og iallefall jeg sliter med å henge med, og detter gjerne ut da.

liker dere ikke å høre på detaljer?: kommer ann på hva detaljene er om. Er de av sexuell karakter er detaljer alfa omega. Baksnakking ol, not so much.

Er det noen av dere som sjekker opp en jente ved å fornærme henne for å få oppmerksomheten hennes?Kanskje ikke fornærme, men å være litt frekk og en smule uttilgjengelig i starten pleier å fange interessen hos de fleste jenter sånn jeg har erfart det.

Lenke til kommentar

Nå må dere gi dere! A sammenligne med å føde er å dra det VEL langt! Vent til dere selv står på fødestua med deres utkårede som revner nedentil mens hun presser så hun er rødlilla i ansiktet og skriker for full hals, og det etter å ha skreket å bært seg i 4-5timer sammenhengende før musa til slutt ga etter, så oppdager dere nok fort at å bli sparket i nøttene er walk in the park sammenlignet med noe sånt!

Hvis du er mann, har du aldri blitt sparket godt nok i ballene til å forstå hvor vondt det faktisk er, forrige gang svimte jeg av og måtte legge meg nedpå i 3 timer etter jeg våknet. Jeg er fullt klar over at fødsel er vondt, men kvinner har høyere krav for smerte, og derfor gjør det faktisk vondere for oss menn å bli sparket i ballene enn fødsel er for en kvinne tror jeg. Hvis du er mann, så kan du ikke vite hvordan fødsel er, og hvis du er kvinne har du ikke peiling på hvor vondt det gjør.

Enten er du bare dum, ellers er du ett troll.

Lenke til kommentar

Hvis du er mann, har du aldri blitt sparket godt nok i ballene til å forstå hvor vondt det faktisk er, forrige gang svimte jeg av og måtte legge meg nedpå i 3 timer etter jeg våknet. Jeg er fullt klar over at fødsel er vondt, men kvinner har høyere krav for smerte, og derfor gjør det faktisk vondere for oss menn å bli sparket i ballene enn fødsel er for en kvinne tror jeg. Hvis du er mann, så kan du ikke vite hvordan fødsel er, og hvis du er kvinne har du ikke peiling på hvor vondt det gjør.

Enten er du bare dum, ellers er du ett troll.

Likte den delen med at kvinner har høyere smerteterskel :p Det er umulig for den ene part å vurdere den andres smerte. Det er da ingen vits i å krangle om hva som er vondest. Ettersom gutter kan gå i sjokk av et spark i ballene, vil nok det være mer dramatisk enn en fødsel hvor kroppen har forbredt seg. Dessuten, noen har en knirkefri fødsel, mens andre har så sterke smerter at keisersnitt er eneste mulighet

Lenke til kommentar

Likte den delen med at kvinner har høyere smerteterskel :p

Jo, det gjorde du nok, men det er også helt sant.

Det er umulig for den ene part å vurdere den andres smerte. Det er da ingen vits i å krangle om hva som er vondest. Ettersom gutter kan gå i sjokk av et spark i ballene, vil nok det være mer dramatisk enn en fødsel hvor kroppen har forbredt seg. Dessuten, noen har en knirkefri fødsel, mens andre har så sterke smerter at keisersnitt er eneste mulighet

Nettopp. Du har 100% rett.

Lenke til kommentar

OG. Gjør det virkelig så vondt å bli klinka til i ballene?

For min del er det utrolig lite som skal til før det gjør vondt. Er jo ganske vanskelig å forklare det, men det er på en måte en helt annen type smerte enn alt annet. Hvis man er litt uheldig og får seg en smell i ballene så har jeg opplevd å nærmest bli kvalm og få vondt i magen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...