Gå til innhold

Samsung UE55C6705 eller KDL-55EX710/713?

Anbefalte innlegg

Hei!

Holder på å bestemme meg litt ang TV. Er det noen som har tips til hvilken jeg bør kjøpe?

Får via Dustinhome.no en bra pris på KDL-55EX713 (710 med Samsung panel istedet for Sharp), og jeg vurderer denne grunnet mye skryt.

Ca: 14.000,- (20.000,- veiledende?)

Ellers har jeg sett Samsung UE55C6705 i butikk, og jeg må si den imponerte meg stort! Denne ligger på 15-18.000,- rundt i norske butikker, men komplett har nå et tilbud med denne for 15.000,- om man er Canal Digital kunde. Man får da en Wifi dongle og CAM på kjøpet.

Likte spesielt motionflow på Samsung-TVen. Gir en "making of" effekt egentlig, men jeg syns det var behagelig å se på. Vet ikke hvordan Sonys TV stiller opp i forhold her?

Det skal sies følgende; Jeg har en HTPC tilkoblet, der hvor jeg kan se Youtube etc. så nettfunksjonene i TVen er ikke så viktige. I tillegg har jeg TV på PCen med softcam, så jeg trenger ikke en CAM for øyeblikket (tror ikke min CAM-leser i PCen støttes ennå).

Så dvs. jeg sier ikke nei takk til ekstrautstyret på Samsung TVen, men jeg trenger det ikke for øyeblikket.

Ang. Sony; Har hørt at EX710 (Sharp panel) kan ha en del bleeding, noe jeg ikke ønsker, det virker som dette er ok på EX713. Kunne ikke se antydning til noe slikt på Samsung UE55C6705.

Så - hvilken av disse TVene vil man kunne oppnå best bilde på mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. det er jo alt etter hva man har lyst på. vil du ha glossy og mye gjenskinn velger du samsung, vil du ikke ha det velger du sony. Etter sist samtale med sony salgservice sa dem at den nye ex710 skjemen kommer fra samme frabrikk som samsung, men uten glossy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...