Gå til innhold

Starte som hobby-DJ, med lite penger.

JokerN_

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har alltid vært interessert i musikk og pleier alltid å ta over musikks styringa på fester, og får mye skryt for å holde livet oppe!

Nå har jeg tenkt til å skaffe meg noe, så jeg kan mikse litt på hjemme i stua.

Jeg har utrolig lite peiling på dette, så håper på enkle og hjelpsomme svar.

Det jeg har sett for meg, er å skaffe noe jeg kan koble opp mot data'n min, for så å mixe sanger der. Jeg har ikke noe planer om å produsere musikk, bare lære meg å mixe, så jeg kan komme hakket videre og virkelig kicke igang bedre trøkk på fester.

Ser det er så veldig mye dyrt utstyr der ute, men jeg kom over denne f.eks:

http://www.djbutikken.no/product_info.php?cPath=77_96&products_id=913

Er dette en type jeg kan koble til datan min, og legge inn egne sanger og mixe fritt?

Jeg er ikke avhengi av å kunne scratche, da jeg syntes det ødelegger musikken stort sett. (min mening) Går stort sett i trance/house/electro.

Har jeg forstått det riktig om den BCD-3000 fungerer sånn, eller trenger jeg noe mere?

Eller kanskje jeg har misforstått helt?

Som sagt, er ikke noe "must" at jeg kan scratche med utstyret, men effekter osv er mere interessant.

Har ikke råd til noe særlig mere enn 2000kr, så håper jeg kan få noe til den prisen.

Evt, er det er program til PC'n jeg kan laste ned for å teste litt uten noe utstyr i det hele tatt? Laster ned Virtual DJ nå, som jeg leste om på ett forum her. Så får se hva det er for noe :)

Håper på positive og hjelpsomme svar! Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg ville anbefalt å kjøpe noe fra djtechtools.com.

Det erjo desverre i dyreste laget, men de selger bra varer som de bruker selv også, og de bruker jo selv det beste.

Dems varer i tillegg til Traktor Pro er visst meget bra.

Jeg skal selv kjøpe

Traktor Kontrol S4

eller

Custom VCI-100SE Arcade

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...