EnokseN Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Hei! sitter å tenker på om jeg skal bytte denne pcen til meg. PC. Vet det står DDR3 ram, men har snakket med selger og har fått bekreftet at det er DDR2 ram. har tenkt å bytte min Packard Bell TJ-76. Er jeg komplett idiot om jeg gjør denne bytte handelen? Eventuelt hva kan jeg tenke meg å kunne få for laptopen? Endret 15. november 2010 av Chieftec_90 Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Er dette et dårlig bytte? Etter min mening, ja. Du bytter i praksis nedover, du får en prosessor du ikke kan oppgradere, DDR2-minne er på vei ut med dertil stigende priser, diskplassen var avsindig dårlig og du må i tillegg bla opp en tusenlapp eller fem ekstra for å få et skjermkort. Litt graving avslørte at laptopen din har en nypris på rundt 5500 kr, og avhengig av alder og hvor god stand den er i vil jeg tippe du kan få 50-75% av nypris. Endret 15. november 2010 av Raven_Heart Lenke til kommentar
EnokseN Skrevet 15. november 2010 Forfatter Del Skrevet 15. november 2010 jeg har skjermkort å 2TB liggende. laptopen er kjøpt i starten av mai i år. og er i topp stand. er noen riper på skjermlokket men ikke noe mer enn det. hva mener du at er en bra bytte handel for pcen da? Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 jeg har skjermkort å 2TB liggende. laptopen er kjøpt i starten av mai i år. og er i topp stand. er noen riper på skjermlokket men ikke noe mer enn det. hva mener du at er en bra bytte handel for pcen da? Hvis du tenker på pc'en du linket til på finn.no ville jeg kanskje vurdert å bytte den til meg for en pakke spaghetti. Ok, kanskje ikke riktig så ille. Det er ingen dårlig pc i seg selv, men hardwarenerden i meg skriker at dette er en dårlig og lite fremtidsrettet deal, så det koker i det store og hele ned til hva du vil ha. Trenger du en stasjonær pc her og nå, og må ha kabinett, strømforsyning og skjerm utenom så er det som sagt ingen dårlig deal, men husk på at du da må ha -alt- nytt neste gang og hvis noe ryker kan du fort være litt ute og kjøre. Hvis det ikke er bråhast - spar/jobb/tigg deg til noen ekstra lapper, selg laptopen og gå f eks for en AMD-maskin. Har du skjermkort og harddisker selv når du langt for fem-seks tusen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå