Gå til innhold

Sudden BlueScreen [Problemsignatur følger]

Anbefalte innlegg

Heihei

Hver tredje time (ellerno) så popper det opp en bluescreen. Hvorfor vet jeg ikke.

Skjermen flimrer og lyden henger seg opp i 2-3 sekunder, og da starter hele sulamitten på nytt.

Da den starta på nytt sto det

"The file may be corrupt. The file header checksum does not match the computed checksum."

Etter meldingen måtte jeg slå helt av og starte nok en gang, og da komemr jeg inn i windows igjen

Problem signature:

Problem Event Name: BlueScreen

OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.48

Locale ID: 1044

Additional information about the problem:

BCCode: 109

BCP1: A3A039D898FBCBAE

BCP2: B3B7465EEB79DDC0

BCP3: FFFFF88000C4A7F4

BCP4: 0000000000000001

OS Version: 6_1_7600

Service Pack: 0_0

Product: 256_1

Files that help describe the problem:

C:\Windows\Minidump\111410-23384-01.dmp

C:\Users\ChCBitch\AppData\Local\Temp\WER-44741-0.sysdata.xml

Read our privacy statement online:

http://go.microsoft....88&clcid=0x0409

If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:

C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt

(Beklager at jeg poster denne tråden i to forskjellige under-fora, men er desperat etter hjelp! Sikkert mange som er det, men... Lurer på om jeg må formatere, eller om det er no HW-relatert)

Noen idéer?

Endret av Ch : )
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+129837

Den feilen ser ut som det er en RAM feil.

Ta en Ram test over natten og se om den fant noe feil på den.

Windows 7:

Start --> ControlPanel --> Administrative Tools --> Windows Memory Diagnostic: Restart now or Later.

Lenke til kommentar

iraqiboy90, håper du er her fortsatt. Hørtes ut som om du kanskje kunne litt om detta.

Jeg kjøre Diag Tool over natta, men før jeg la meg satt jeg på Extended (Kanskje best å la den gå på default..?)

Så den stoppa opp på "1 of 2: 86%, og 43% total completion)

Så jeg måtte bare slå av PCen og starte på nytt, MEN før jeg slo av så sto det (På DiagTool) "Hardware problems detected"! Så da har du helt sikkert rett i at det er RAM.

(Dumt spørsmål, men når man kjører Mem Diag Tool, så er det bare RAMen som blir testa, right? : ) )

Så da er det vel bare å kjøpe inn nye brikker? Jeg har 4GB (1gb pr brikke), så hvordan vet jeg HVILKEN jeg skal bytte? :\

Lenke til kommentar

Kan du laste opp denne filen her?

C:\Windows\Minidump\111410-23384-01.dmp

incoming

(Håper det går bra med .rar... Var visst ikke lov å laste opp kun .dmp-en : (

Forresten, så fant jeg to RAM-brikker på 1GB i den gamle PCen min.

Utifra disse, hva slags specs må de jeg har nå utifra disse, og hvordan vet jeg hvilke av brikkene som kan være ødelagt? :\

Dette er specsa på de jeg fant:

1GB, DDR, 400, CL3

Regner med at de som er i Pcenfra før også må være CL3...? Eller trenger kanskje ikke alle fire være av samme slag?

111410-23384-01.rar

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837
Så den stoppa opp på "1 of 2: 86%, og 43% total completion)

Så jeg måtte bare slå av PCen og starte på nytt, MEN før jeg slo av så sto det (På DiagTool) "Hardware problems detected"! Så da har du helt sikkert rett i at det er RAM.

(Dumt spørsmål, men når man kjører Mem Diag Tool, så er det bare RAMen som blir testa, right? : ) )

Så da er det vel bare å kjøpe inn nye brikker? Jeg har 4GB (1gb pr brikke), så hvordan vet jeg HVILKEN jeg skal bytte? :\

hvis du er sikker på at den hang seg på 86% så betyr det at du har en defekt ram eller så tar det bare lang tid å teste.

prøv å legge 1 brikke om gangen og skjekk om du får bluescreen,

prøv de andre også, 1 om ganger til du finner den defekte ram-en

Endret av Slettet+129837
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837

jeg har nettop lest din dumpfil, og det så ut some du hadde "memory_corruption".

så du har definitivt en defekt ram.

som sagt: prøv 1 om ganger til du finner den defekte.

Lenke til kommentar

OKei! :D Takk for hjelpa så lenge.

Men jeg lurer fortsatt på disse RAM specsa.

Som sagt har jeg to til overs, så kan jeg bruke de? Les litt over her så skjønner du hva jeg mener

EDIT:

Kan jeg forresten kjøre Mem Diag for hver brikke? Vil det hjelpe? Eller må jeg rett og slett holde på til jeg får bluescreen?

Lenke til kommentar

Har tatt på default, og jeg skanna to og to samtidig. Fant faktisk ingenting. FOrbanna rart.

Kanskje jeg må kjøre extended...?

Gir jo lite mening uansett, fordi jeg har faktisk ingen å erstatte med uansett.

Så jeg kommer til å kjøre med de gamle : )

Men setter pris på svar uansett!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837

vel,

det ser ut som du har en 64 bit windows,

64 bit ser ut til å ha flere crasher.

det kan også mulig være en driver som foråsaker memory feil, vær sikker på at alle drivene dine er oppdatert, spesielt Chipset/skjermkort/ og netverkskort. ikke glem å bruke en 64 bit driver. ikke en 32 på 64, da får du crash.

(flere folk har hatt akkurat samme problem som deg med 64bit, og en Memory diagnostic test var rent).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...