Trene Arnholdt Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Jeg har tenkt å starte med budbil kjøring og da må jeg jo ha meg en varebil. Kunne godt tenke meg å få noen synspunkter på hvilke biler jeg bør vurdere. Nå er det jo vinter og det kommer nok flere av dem. Da er det fort gjot å bli stående fast et og annet sted, så jeg trenger vel en 4x4 som håndterer bra på drittføre. Det er jo også en fordel om bilen ikke bryter sammen med motorhavari ol, så lenge jeg overholder servicer. Driftsikker bil med andre ord. Jeg veit ikke helt om jeg skal gå for leasing eller bare kjøpe en bil som er max 5 år gammel enda. Det kommer til å bli mange mil, så den må gjerne være gjerrig på drivstoff også. Med tanke på plass baki, så bør den vel være minst som en transporter, men jeg veit ikke om det er noen god bil på vinterføre.. Noen forslag? Taes imot med takk. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 En Transporter med 4x4 er jo en utmerket vinterbil, Hiace er jo også ett alternativ men har vel langt lavere komfort og er kjent for og bruke mye diesel. VW får du med ESP, det er ett viktig vinterutstyr. Har du inntjening så lease, gammelt er gammelt. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Kangoo, Partner og Berlingo med firehjulsdrift og diesel sørger for god framkommelighet og lave drivstoffutgifter. Når du sier god plass, så hvor stor plass tenker du på? De tre nevnte bilene har 2,5 m3 lasterom og lett plass til en europall. Endret 15. november 2010 av >Jonas< Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Når du sier god plass, så hvor stor plass tenker du på? Med tanke på plass baki, så bør den vel være minst som en transporter Skal du ha noe større varebil en transporter bikker du jo fort over på mindre lastebiler: http://www.finn.no/finn/car/truck/object?finnkode=25038296 Ellers vil jeg tilføye at du får Mercedes Vito med 4x4, de er på størrelse med Hiace og Transporter. Vett ikke hvordan disse er driftsmessig, men kunne jo vært en idé og undersøke. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25396032 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå