Gå til innhold

4870 i forhold til 6850 crossfire?

Synt4xx

Anbefalte innlegg

Hei,

Lurer rett og slett på hvor stor forskjell jeg ville merke hvis jeg hadde byttet ut mitt gamle 4870 kort med to 6850 kort i cross fire? Eller om det eventuelt finnes noen andre alternativ som gir bedre ytelse men samme pris, eller mindre pris med samme ytelse?

Takk på forhånd :D

Endret av Synt4xx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To HD 6850 GPU i Crossfire er på papiret en stor forbedring over et enkelt HD 4870 skjermkort.

Men hvor mye forbedring du vil få kommer helt ann på resten av komponentene i din PC, da spesielt med tanke på Hovedkort, Ram og CPU. Det er eksempelvis ikke alle Hovedkort som er like egnet til SLI eller Crossfire oppsett. Det finnes Hovedkort hvor det andre skjermkortet kun kjører i 4x modus, og da vil du være mer tjent med å heller kjøpe et enkelt kraftigere skjermkort. Når det gjelder Ram, vil jeg heller eksempelvis kjøpt et enkelt HD 6870 skjermkort istedet for to HD 6850 skjermkort. Om det var slik at jeg har treg eller lite Ram på PCen. Til selveste Prosessoren, så gjelder mye av det samme som på Ram. Det er fånyttes å ha killer Skjermkort, om selveste Prosessoren ikke klarer å holde følge i spillets hete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...