rwaters Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Trenger en W7 lisens til den andre maskinen min. Ser at det selges mange billige W7 Ultimate på QXL for tiden. De ser originale ut og med originale lisenser. Er det farlig å kjøpe noe der? Kan det være fare for at det er kopier, og isåfall, det er vel ikke lovlig å selge kopier på QXL? Vil jo ikke ha en piratkopi på maskinen min... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Det er ikke å anbefale. Du får en lisens som kan slutte å fungere når som helst. mykhen kan fortelle deg mer. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1165239 PS: forandret emnetittel. Lenke til kommentar
2new Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Les her: http://samfunn.myhken.com/qxl-selger-trolig-falske-windows-7-pakker-igjen Lenke til kommentar
myhken Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Styr unna, dette er 95% garantert svindel. Har ikke fått så mange rapporter fra kjøpere enda, men de jeg har fått viser at det er samme person bak flere av selgerne, så bare det er jo mistenkelig i seg selv. QXL bryr seg ikke, men Microsoft har nå løftet saken internt hos seg, men som et stort selskap tar ting tid der, og i mellomtiden så fortsetter QXL å tillate folk å lure kundene med falske Win7 og Office 2010 versjoner. Utrolig synd at QXL ikke bryr seg mer om kundene sine... Jeg har rapportert alle salgene gang på gang til QXL og sendt dem epost med kopi til Microsoft, og fortsatt tillater de salget. Men det er ikke bevis på at produktene er ekte, bare at ingen har klaget på dem enda, og at MS ikke har kjøpt kopier de kan teste selv. Så er det noen som har kjøpt fra disse personene/selskapene vil jeg gjerne komme i kontakt med dere: * lm74 * dress-fashion-2010 * Usa-Shop * Tropicalsunset * Electronics Særlig om dere har installert lisensen på pcen, for da kan jeg få sjekket hvor den stammer fra, og sende denne infoen til Microsoft. Har dere en produktnøkkel som ikke er aktivert enda, kan dere enten ringe Microsoft Norge og få PID nummeret (og da særlig tallene i andre kolonne (tre tall) er vesentlig. Eller jeg kan sjekke den for dere...men det beste er om dere sjekker selv, så slipper dere å bekymre dere over om jeg er en ærlig person eller ikke, og om jeg vil misbruke lisensen din eller ikke... Lenke til kommentar
rwaters Skrevet 15. november 2010 Forfatter Del Skrevet 15. november 2010 Takker for svar. Jada, jeg synes nok det så mistenkelig ut. Kjøpte en fake minnepenn der engang. Kommer til å følge litt med på dette Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Om du er student kan du få W7 lisens gratis, eller for rett under 300 kr. Hør med datasupporten på ditt lokale universitet/høyskole, eller sjekk denne linken 235000-faar-kjope-windows-7-billig Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 kjøpte selv en student oppgraderingslistens til 120kr tror jeg, ultimate 32bit, installerte og funket fint, harddisken ble for treg og dårlig så jeg satt i en ny og nå kan jeg ikke bruke lisensen, får bare at den ikke kan aktiveres fordi det er en oppgraderingslisens. Får vel ringe MS i morgen og spørre. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 kjøpte selv en student oppgraderingslistens til 120kr tror jeg, ultimate 32bit, installerte og funket fint, harddisken ble for treg og dårlig så jeg satt i en ny og nå kan jeg ikke bruke lisensen, får bare at den ikke kan aktiveres fordi det er en oppgraderingslisens. Får vel ringe MS i morgen og spørre. Bare bruk denne guiden her, så sparer du deg for telefon samtalen og annet arbeid: http://samfunn.myhken.com/?p=939 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 kjøpte selv en student oppgraderingslistens til 120kr tror jeg, ultimate 32bit, installerte og funket fint, harddisken ble for treg og dårlig så jeg satt i en ny og nå kan jeg ikke bruke lisensen, får bare at den ikke kan aktiveres fordi det er en oppgraderingslisens. Får vel ringe MS i morgen og spørre. Bare bruk denne guiden her, så sparer du deg for telefon samtalen og annet arbeid: http://samfunn.myhken.com/?p=939 Ikke dumt, skal teste det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå