Gå til innhold

Starte egen bedrift

-Petter-

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er postet rett, men prøver!

Jeg har planer om å starte en bedrift, drive for meg selv innen transport.

Til å begynne med vil det bli budbil , kaste boss for folk, flyttelass og prøve å få kontrakt med noen bedrifter som elektrokjeder i nærheten her om å kjøre varer for dem og muligens prøve å leige meg ut til noen transport firmaer.

Har med tiden også tenkt å ta lastebillappen (om et års tid ca, så planen er å kjøpe egen lastebil å leige meg ut)

Men, hvordan skal jeg komme i gang med alt dette ? Den biten med anskaffelse av bil, henger og registrering i brønnøysund osv er grei.

Hvordan skal jeg gå ut for å få kontrakter ?

Evnt startkapital, om det må til (har planer om å selge den bilen jeg har nå å kjøpe inn bil til firmabruk.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er rimelig håpløst å få til noe fungerende dersom man selv ikke har know-how angående markedet man skal begi seg ut på. Man kan selvsagt anvende (pålitelige) folk med know-how, men dette koster penger.

Til slutt ønsker jeg deg lykke til med oppstart av et nytt firma. Det er spesielt blytungt i starten, men slik er det for alle. Lykke til! :)

EDIT: Hvis du ikke er helt stø på det med økonomi, så bør du anvende en regnskapsfører som holder orden i regnskapet. Jurister og økonomer kan bli nyttige.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...