Gå til innhold

Seagate Barracuda 7200rpm, 120Gbytes, 8MB casch

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt serial-ATA-versjonen en måned nå, i gummioppheng. Den har ikke blitt særlig varm, og jeg har imponert venner (og meg selv) med hvor stillegående den er.

Hastigheten har jeg egentlig ikke sjekka. Dette er en helt ny PC som på alle måter går raskere enn min gamle, og jeg er imponert over hvor raskt windows XP starter opp, så for meg er den i hvert fall mer enn tilfredsstillende.

Lenke til kommentar

har nå p-ata versjon av disken. synes den er ganske grei og fin... hadde s-ata versjonen, men disken var defekt eller så likte ikke helt maskinen driverne... og ja, jeg er oxo imponert over hvor rast xp starter. tar under 1 minutt fra jeg trykker på knappen. til sammenlikning tar den gamle maskinen nesten 10 min... :yes:

Lenke til kommentar

Disken du sikter til er helt perfekt! -Har 4 stk P-ata av den i maskinen min. Den er så støysvak at den så vidt høres. Seagate er absotutt de mest stillegående diskene som er å få tak i. Ingen andre disker har slått Seagate med tanke på støynivå! Med tanke på ytelsen er den også veldig bra. Den har 8,5ms søketid, noe som er bedre enn forgjengeren (ATA V) Den slår både maxtor, fujitsu og western-diskene, når vi snakker om p-ata. Snakker vi om s-ata har den kun blitt slått av wd raptor som er en 10000rpms-disk (seagaten du sikter til kjører ved 7200rpm). Seagate-diskene gir fra seg relativt lite vibrasjoner og blir ikke særlig varme. Prisen du kan forvente for en slik er omtrent litt over 1000-lappen. IQ-data har tilbud på den nå for tiden til 950,- ,og hvis du er kjapp, så får du nok en til 950! Seagate 7200.7 8mb catch anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...