Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvordan er det med fravær og anmerkninger på vitnemålet (VG1).

N1ko

Anbefalte innlegg

Har noen kjappe spørsmål:

- Hvor mye fravær må man ha for at det skal komme på vitnemålet? Går for øyeblikket VG1 SSP.

- Det samme som over, bare med anmerkninger.

- Når blir anmerkningene jeg får første termin VG1 fjernet, hvis de i det hele tatt blir det?

Takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet kommer alt fravær på vitnemålet, være det 1 time, 1 dag eller 50 dager og 79 timer. Nå har det i det siste kommet noen regler, som så vidt jeg vet er under revurdering, der man kan fjerne deler av fraværet sitt hvis man har tilstrekkelig dokumentasjon. Dette var dog ikke tilfellet i min tid (les: for ett år siden) på min skole, så jeg kan ikke fortelle deg hvordan dette fungerer.

Når det gjelder anmerkninger kommer de ikke på vitnemålet, men det gjør derimot karakterene i orden og atferd, som avhenger blant annet av hvor mange anmerkninger du har (det finnes dog ingen faste grenser; hvor mange anmerkninger som fører til en nedsatt atferdskarakter vurderes etter skjønn). Anmerkninger blir ikke fjernet.

Lenke til kommentar

Her er fraværet mitt fra VGS ser jeg

Fravær:

1. år: 5 dager 12 timer

2. år: 4 dager 7 timer

3. år: 17 dager 19 timer

Fikk aldri noen særlig kommentar på høyt fravær. Hadde ganske streng kontaktlærer på slik, hun nevnte vel på det engang og siden det skyltes at jeg dreiv å tok førerkort var det greit. Sikkert noe timefravær som egentlig er dager antar jeg.

Endret av Sveern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...